وزیر دفاع آمریکا: سیاست مهار ایران در خاورمیانه را همچنان دنبال می‌کنیم

«ایران در راستای تلاش برای تهدید همسایگان خود، به پیشبرد برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود ادامه می‌دهد»

لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده - Anna Moneymaker/Getty Images/AFP

لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده روز پنجشنبه در نشستی در کمیته نیروهای مسلح سنا و در تشریح کلیات بودجه سال مالی ۲۰۲۲ پنتاگون گفت، بودجه‌ای که پیشنهاد شده است به مقابله با قابلیت‌های رو به رشد کشورهایی مانند کره شمالی و ایران در زمینه موشک‌های بالستیک کمک خواهد کرد.

وی در نشست بررسی بودجه دفاعی آینده آمریکا گفت، این لایحه همچنین بودجه کافی را برای مبارزه با تروریسم در خاورمیانه و جنوب آسیا را فراهم می‌کند تا نه تنها با تهدیدهای ایران، که با تهدیدهای گروه‌هایی مانند داعش و القاعده مقابله شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای آستین در بخش دیگری از سخنان خود گفت، ایران در راستای تلاش برای تهدید همسایگان خود در منطقه، به پیشبرد برنامه‌های هسته‌ای و موشکی و حمایت از گروه‌های نیابتی خود در خاورمیانه ادامه می‌دهد.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه بیانیه مقدماتی خود در آغاز نشست امروز کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا تاکید کرد که پنتاگون سیاست حفظ توانمندی‌های خود را به منظور مهار سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه همچنان دنبال  خواهد کرد.

برنامه موشکی کره شمالی و تهدید چین از دیگر تهدیدهای عمده پیش روی آمریکا است که لوید آستین به آنها اشاره کرد.

ژانرال فرانک مک‌کنزی رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایالات متحده نیز در این نشست همراه لوید آستین حضور داشت.

مبلغ بودجه دفاعی درخواستی دولت بایدن برای سال مالی آینده ۷۵۳ میلیارد دلار است که ۷۱۵ میلیارد آن برای وزارت دفاع در نظر گرفته شده است. بودجه دفاعی سال مالی قبل، ۷۴۰ میلیارد دلار بود که ۷۰۴ میلیارد آن به پنتاگون اختصاص یافته بود.