مقصر اصلی شکست استقلال کیست؟ وزیران یا داوران؟

تک‌گل پرسپولیس توسط آل کثیر روی تک‌موقعیت به دست آمده به ثمر رسید و فشارها را بر تیم فرهاد مجیدی بیشتر کرد

به نظر می‌رسد در این روزها بزرگ‌ترین مشکل استقلال در بخش مدیریتی است - عکس از تسنیم 

تیم فوتبال استقلال تهران در حساس‌ترین مسابقه خود در هفته بیست‌وسوم مقابل تیم همشهری و رقیب دیرینه و سنتی خود پرسپولیس قرار گرفت و در حالی که نمایش نسبتا بهتری را نسبت به دیدار رفت از خود نشان داد، بازی را یک بر صفر به پرسپولیس واگذار کرد.

استقلال در این مسابقه به شدت دنبال برد بود و برای ماندن در کورس قهرمانی به سه امتیاز این مسابقه احتیاج داشت. اما در طرف دیگر تیم فوتبال پرسپولیس نیز برای رفتن به صدر جدول و پیشی گرفتن از سپاهان برای برد به این مسابقه آمده بود و می‌دانست که بازی سختی را پیش رو خواهد داشت.

تیم فوتبال استقلال به مراتب بازی بهتری را شروع کرد و حاشیه‌های این مسابقه مهم از همان دقایق ابتدایی بازی شروع شد، جایی که وحید امیری در برخوردی که در درون محوطه جریمه با مهدی قایدی داشت باعث سرنگونی این مهاجم شد و در حالی که اعضا تیم فوتبال استقلال معتقد به پنالتی بودند این اتفاق نیفتاد و داور دستور به ادامه بازی داد.

در این مسابقه تیم فوتبال استقلال تحلیل خوبی از عملکرد و چیدمان پرسپولیس کرده بود و اجازه خلق موقعیت را به این تیم نداد و در مقابل نیز تیم فوتبال پرسپولیس با تدابیر گل‌محمدی، قایدی را از جریان بازی خارج کرده بود و این بازیکن خوش‌تکنیک و گلزن و مهم‌ترین بازیکن استقلال در جریان مسابقه حتی نتوانست یک شوت به سمت دروازه قرمزها داشته باشد.

تک‌گل پرسپولیس توسط آل کثیر روی تک‌موقعیت به دست آمده به ثمر رسید و فشارها را بر تیم فرهاد مجیدی بیشتر کرد. آوردن دیاباته و فرشید اسماعیلی در ۱۰ دقیقه پایانی بازی هم برای استقلال فایده‌ای نداشت و آنها برای دقایق پایانی برنامه خاصی را برای گلزنی از خود نشان ندادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نتیجه نگرفتن‌های استقلال بازهم به حاشیه‌ها دامن زد و این‌بار محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، در صدر آنها قرار گرفت.

او پس از پایان بازی در توییتی که منتشر کرد دو ستاره استقلال را به سیاره تشبیه کرد و فرهاد مجیدی را در کنفرانس پس از بازی به واکنش تندی واداشت و او از کلمات عجیبی استفاده کرد و گفت: «واقعا باعث تاسف است یک وزیر مملکت ـ البته وجود همین وزیرهاست که مملکت به این روز افتاده است ـ آنقدر شعور ندارند که بداند که یک قشری از هواداران استقلال، جوانانی هستند که با برد و باخت استقلال یک هفته خوشحال‌اند و یک هفته ناراحت و این موقع می‌آیند و توی این وضعیت این صحبت‌ها را می‌کنند. امیدوارم او که بالاخره وزیر یک مملکت هستند، سطح شعورشان هم در سطح وزیر باشد.»

این اولین بار نیست که تیم فوتبال استقلال و اعضا این تیم شکست‌ها را به گردن مسئولان کشور می‌اندازند، در سال‌های گذشته نیز آنها قهرمانی‌های پرسپولیس را به دلیل لطف وزیر ورزش به این تیم می‌دانستند و حالا یک وزیر دیگر مورد حمله آنها قرار گرفته است.

پس از پایان بازی فرزاد مجیدی، یکی از مدیران تیم فوتبال استقلال، به شدت از انتخاب محمدرضا اکبریان برای قضاوت در این مسابقه گله‌مند بود و اذعان داشت که این داور قبل از این نیز در سال‌های گذشته مانع از قهرمانی استقلال شده بود و نباید برای این مسابقه از او استفاده می‌شد. اما اگر از نگاه دیگر و فوتبالی‌تر به این موضوع توجه شود به نظر می‌رسد تیم فوتبال استقلال تهران پس از بازگشت از مسابقات آسیایی که عملکرد فوق‌العاده‌ای نیز از خود در گروه مرگ مسابقات نشان داد دچار افت محسوسی شده است و جدا شدن فراز کمالوند از این تیم می‌تواند دلیل این موضوع باشد.

او از مربیان باسابقه فوتبال در ایران است و هدایت تیم‌های بزرگی همچون تراکتور را نیز بر عهده داشته است و به نظر می‌رسد نبود او در کنار فرهاد مجیدی مشکلات زیادی را برای تیم به وجود آورده است و دو شکست متوالی را تجربه کرده‌اند، چیزی که کادر فنی این تیم مخالف آن است. تغییر روش‌های زیاد مجیدی در این مسابقه نشان داد که او هنوز از تجربه کافی برای هدایت تیم بزرگی همچون استقلال برخوردار نیست و شاید به زمان بیشتری احتیاج دارد که این موضوع از صبر هواداران این تیم خارج است.

مجیدی پیش از مسابقه در برابر پرسپولیس از حضور یک مربی ایتالیایی به عنوان مشاور خود در روزهای آینده خبر داد و باید دید که چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد.

طرفداران میلیونی استقلال در این چند سال رنگ قهرمانی در لیگ برتر را ندیده‌اند و شکست‌های پیاپی مقابل پرسپولیس صبر آنها را لبریز کرده است و باید منتظر ماند و دید که آیا مجیدی نیز مانند دیگر مربیان این تیم چقدر فرصت حضور روی نیمکت استقلال را خواهد داشت.

به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین مشکل استقلال در این روزها در بخش مدیریتی است، جایی که یک شخص توانمند باید حضور داشته باشد و مربی در حد و نام یک تیم بزرگ را روی نیمکت این تیم قرار دهد و با جذب بازیکنان بزرگ و کارآمد به دنبال قهرمانی دوباره و کسب افتخار در آسیا باشد.   

بیشتر از فوتبال