پیروزی پرگل پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا

دیدار بعدی پرسپولیس، عصر دوشنبه مقابل الوحده خواهد بود

پرسپولیس در ۲ دیدار بعدی برای صعود، تنها نیاز به یک امتیاز دارد - عکس از ایرنا

تیم فوتبال پرسپولیس تهران جمعه شب با برتری قاطع چهار بر صفر مقابل گوا از هند، ضمن کسب چهارمین بُرد متوالی خود در آستانه صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفت.

پرسپولیس با این برتری، ۱۲ امتیازی شد و در ۲ دیدار بعدی برای کسب مجوز صعود، تنها نیاز به یک امتیاز دارد.

دیدارهای گروه پنجم که الریان قطر و الوحده امارات هم در آن حضور دارند در هند برگزار می‌شود.

قضاوت بازی را هیرویوکی کیمورا با کمک‌های تاکومی تاکاگی و ایسائو نیشی‌هاشی برعهده داشت. هر سه داور از ژاپن بودند.

پرسپولیس در هر ۳ بازی دور رفت به برتری دست یافته بود و به همین دلیل یحیی گل‌محمدی به چند بازیکن اصلی خود استراحت داد تا آنان را برای ۲ دیدار باقی مانده مقابل الریان و الوحده با آمادگی کامل در اختیار داشته باشد.

به گزارش ایرنا، پرسپولیس بازی را با آرامش آغاز کرد تا بتواند با طراحی حملاتش به دروازه حریف نزدیک شود. ارسال‌های بازیکنان پرسپولیس در اکثر دقایق نیمه نخست، دقت لازم را نداشت. در دقیقه ۲۳ بازهم مهدی ترابی سازنده گل بود و پاس او را شهریار مغانلو تبدیل به گل نخست بازی کرد. در دقیقه ۴۱ اشتابه عجیب دروازه‌بان هند و خطای او روی عیسی آل‌کثیر موجب شد تا پرسپولیس صاحب پنالتی شود.

مهدی ترابی پشت توپ ایستاد و حساب کار را دو بر صفر کرد. گل‌محمدی در ابتدای نیمه دوم سیدجلال حسینی و مهدی ترابی را از زمین بیرون کشید تا به آنان استراحت دهد. کمال کامیابی‌نیا و احسان پهلوان جانشین این نفرات شدند. در دقیقه ۴۷ آل‌کثیر صاحب موقعیت شد و به خوبی موفق شد حساب کار را سه بر صفر کند.

۱۰ دقیقه پس از آن کرنر ارسالی امید عالیشاه با ضعف مفرط مدافعان میزبان همراه  شد تا کمال کامیابی‌نیا هم گل بزند . در دقیقه ۷۲ ضربه سر مهدی مهدی‌خانی به تریک عمودی دروازه میزبان برخورد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش از این دیدار، الوحده امارات با یک گل از سد الریان قطر گذشت و هفت امتیازی شد. دیدار بعدی پرسپولیس، عصر دوشنبه مقابل الوحده خواهد بود.

یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس پس از برتری تیمش در هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا گفت: «بازی خیلی خوبی را از طرف تیم ما شاهد بودیم و با تمرکز خوب بدون اینکه به حریف موقعیت دهیم توانستیم نتیجه خیلی خوبی بگیریم.»

او افزود: «بازی کاملا هجومی و با مالکیت بالا را به نمایش گذاشتیم. گوا هم مردانه دوید و جوانمردانه بازی کرد.»

گل محمدی گفت: این پیروزی حق بازیکنان ما بود و با استفاده از موقعیت های خوبی که به دست آوردیم توانستیم در این دیدار نیز به برتری برسیم.

بیشتر از فوتبال