شهرآورد نود و پنجم: پرسپولیس با یک گل استقلال را شکست داد

پرسپولیس با کسب سه امتیاز بازی امروز، به صدر جدول لیگ رفت

دیدار سنتی دو باشگاه پرطرفدار پرسپولیس و استقلال، در چارچوب لیگ برتر فوتبال ایران، عصر جمعه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد و قرمزپوشان پرسپولیس با یک گل به پیروزی رسیدند.

قضاوت شهرآورد نود و پنجم پایتخت را محمدرضا اکبریان برعهده داشت و با وجود حساسیت بازی و برخوردهای نسبتا زیاد بازیکنان، مشکل قابل توجهی در داوری به‌ وجود نیامد.

بازی از سوی هر دو تیم هجومی آغاز شد و مهدی قایدی در دقایق ابتدایی در محوطه جریمه پرسپولیس سرنگون شد اما داور به پنالتی اعتقادی نداشت.

نخستین فرصت این بازی جذاب در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی، در دقیقه پنجم برای آبی‌پوشان استقلال ایجاد شد اما راه به جایی نبرد. در دقیقه ۲۵، شوت فنی و محکم مهدی ترابی، دروازه استقلال را به شدت تهدید کرد، اما توپ با اختلاف اندکی از بالای تیرک افقی عبور کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با آغاز نیمه دوم، توپ ارسالی سیاوش یزدانی پشت سر مدافعان پرسپولیس به قایدی رسید که او از زاویه بسته به سمت دروازه شوت زد، اما حامد لک، دورازه‌بان پرسپولیس، توپ را برگرداند.

در دقیقه ۵۵، شوت محکم و زمینی شهریار مغانلو به سمت دروازه استقلال با شیرجه رشید مظاهری به صورت ناقص دفع شد اما در بازگشت، عیسی آل‌کثیر توانست توپ را به تور دروازه استقلال بچسباند.

فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال، که تیمش یک گل از شاگردان یحیی گل‌محمدی دریافت کرده بود، بلافاصله دست به تعویض بازیکن زد و فرشید اسماعیلی و شیخ دیاباته را به جای هرویه میلیچ و محمدحسین مرادمند به زمین فرستاد.

حملات استقلال برای جبران گل خورده افزایش یافت و پرسپولیس را به لاک دفاعی فرو برد اما در نهایت راه به جایی نبرد.

داور بازی پنج دقیقه وقت تلف شده اعلام کرد و حساسیت بازی در دقیقه ۹۵ به اوج رسید و درگیری بازیکنان دو تیم را در پی داشت.

پرسپولیس با کسب سه امتیاز بازی امروز، به صدر جدول لیگ رفت و استقلال در رده پنجم باقی ماند.

بیشتر از فوتبال