ممنوعیت سیگارهای نعنایی، موفقیتی در حفظ سلامت سیاه‌پوستان آمریکا

اکثریت افراد سیگاری سیاه‌پوست یعنی حدود ۸۵ درصد آن‌ها، سیگارهای  با طعم نعنا مصرف می‌کنند

طبق تحقیقی، ممنوع شدن مصرف سیگارهای نعنایی در کانادا باعث شد تا در فاصله سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ حدود ۲۰ درصد مصرف‌کنندگان، سیگار را کنار بگذارند- Pexels

ایالات متحده در آستانه ممنوعیت مصرف سیگارهای نعنایی است؛ اقدامی که به گفته کارشناسان بهداشت می‌تواند تأثیر مثبتی بر سلامت آمریکایی‌های سیاه‌پوست داشته باشد.

اکثریت افراد سیگاری سیاه‌پوست یعنی حدود ۸۵ درصد آن‌ها، سیگارهای با طعم نعنا مصرف می‌کنند و حالا قرار است طی همین هفته، سازمان غذا و دارو آمریکا در این مورد اقدامی انجام دهد.

سازمان غذا و دارو برای حضور در دادگاه و پاسخ‌گویی به دادخواست سال ۲۰۱۳ شهروندان برای ممنوعیت سیگارهای نعنایی، درست مثل سایر سیگارهای طعم‌دار، تا روز پنجشنبه فرصت دارد.

به دنبال بی‌توجهی سازمان غذا و دارو در پاسخگویی به موقع به دادخواست شورای رهبری مهار مصرف دخانیات آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار و گروه بهداشت و اقدام علیه مصرف دخانیات، این نهادها از آن سازمان شکایت کردند.

این ممنوعیت در صورت تصویب نیز بلافاصله اجرایی نخواهد شد، بلکه باعث می‌شود سازمان غذا و دارو (FDA) روند تغییر قوانین مربوط به سیگارهای نعنایی را شروع کند و تکمیل آن روند سال‌ها به طول خواهد انجامید.

همچنین، این سازمان فدرال می‌تواند از دادگاه وقت بیشتری بخواهد و تصمیم خود را به تأخیر بیندازد.

احتمال تشخیص سرطان ریه سیاه‌پوستان آمریکایی در مراحل اولیه و قابل درمان، بسیار کمتر از سفیدپوستان است و مردان سیاه‌پوست بالاترین میزان مرگ‌و‌میر ناشی از سرطان ریه را در این کشور دارند.

سازمان غذا و دارو قرار بود استفاده از طعم دهنده نعنا را در سال ۲۰۱۸ ممنوع کند، اما با حضور دکتر اسکات گوتلیب که در آن زمان ریاست کمیسیون رسیدگی را به عهده داشت، موفق به این کار نشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دلمونته جفرسون، مدیر اجرایی مرکز سلامت و برابری سیاه‌پوستان، می‌گوید: «این‌بار شرایط قطعاً به نفع ماست. شیوع کووید-۱۹ و افزایش آگاهی نژادی که در تابستان گذشته شاهد آن بودیم، از نابرابری‌های نژادپرستانه موجود در نظام ما پرده برداشت.»

او در ادامه در مورد سیگارهای نعنایی گفت: «این فقط نمونه دیگری از نابرابری‌های بهداشتی است كه دامنگیر نسل‌اندرنسل آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار بوده است.»

این دادخواست فقط به سیگارهای عادی مربوط می‌شود و هنوز مشخص نیست که این ممنوعیت شامل سیگارهای الکترونیکی و دیگر فراورده‌های دخانیاتی هم می‌شود یا خیر.

طبق تحقیقی، ممنوع شدن مصرف سیگارهای نعنایی در کانادا باعث شد تا در فاصله سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ حدود ۲۰ درصد مصرف‌کنندگان، سیگار را کنار بگذارند و شمار چشم‌گیری هم بارها  برای ترک سیگار بکوشند.

جفری فونگ، استاد روانشناسی و بهداشت عمومی و سامانه‌های بهداشت در دانشگاه واترلو در ایالت اونتاریوی کانادا و نویسنده این تحقیق که در مجله مهار تنباکو منتشر شده است، می‌گوید: «موفقیت چشمگیر ممنوعیت مصرف سیگارهای نعنایی در کانادا بیش از پیش نشان می‌دهد که ایالات متحده باید هرچه زودتر این ممنوعیت را در کشور اجرا کند.»

«براساس یافته‌های به دست آمده، تخمین می‌زنیم که به دنبال این ممنوعیت حدود ۹۲۳ هزار نفر در ایالات متحده سیگار را ترک کنند و این تعداد شامل ۲۳۰ هزار نفر از آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار می‌شود.»

© The Independent