ترامپ دوباره بر تقلبی بودن نتایج انتخابات آمریکا پافشاری کرد

دونالد ترامپ در اظهاراتی در مارالاگو بابت نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری شکایت کرده و گفته است به نیوجرسی خواهد رفت

Getty Images via AFP

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در اظهاراتی خطاب به گروه اندک اما پرسروصدای هوادارانش در مارالاگوی فلوریدا گفت که ایالت آریزونا در حال شمارش مجدد آرا در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ است تا ثابت کند این انتخابات تقلبی بوده است.

بُعد این رویداد با کارزارهای پیشین آقای ترامپ در استادیوم‌های ورزشی بسیار متفاوت بود اما نشان می‌‌داد که رئیس‌جمهور پیشین همچنان روی نتایج انتخابات ۲۰۲۰ و ادعای نادرستش در مورد مشروعیت آن اصرار دارد.

ترامپ در ویدئوی سخنرانی‌اش می‌گوید: «ببینیم چه پیدا می‌کنند. تعجب نمی‌کنم اگر هزاران هزار رای (به سود ترامپ) پیدا کنند.»

ترامپ سپس اشاره کرد که احتمال دارد شمارش مجدد آرا در ایالاتی از جمله پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین که او در آنها پیروز نبوده است نیز انجام شود.

جمهوری‌خواهان در ناحیه «ماریکوپا» در ایالت آریزونا، بار دیگر از طریق شرکتی موسوم به «سایبر نینجا» در حال شمارش آرای ریاست‌جمهوری هستند.

مردی که زمانی رهبر دنیای آزاد بود و اکنون تنها در یک هتل اقامت داشته و بوفه، بار و هال آن را با کارکنان هتل و غریبه‌ها شریک است و چنان در تلاش جلب توجه است که همه‌شب روی پله‌های حیاط آن به چند ده نفری می‌گوید که چگونه در انتخابات شش ماه پیش شکست خورده است.

-میستری سالونت (@میستری سالونت) ۳۰ آوریل ۲۰۲۱

 

گروه سایبر نینجا هیچ‌گونه تجربه‌ای در امور مرتبط با رای‌گیری و انتخابات ندارد. به گزارش نشریه فوربز، داگ لوگان، رئیس این شرکت، به گسترش تئوری بی‌معنی توطئه در مورد استفاده از نرم‌افزار (برای تقلب در انتخابات) کمک کرده است. از جمله این ادعا اینکه هوگو چاوز، رهبر متوفی ونزوئلا، در تقلب در انتخابات علیه آقای ترامپ دست داشته است.

شمارش مجدد آرا در جریان است اما سازمان‌دهندگان آن از درز هرگونه اطلاعات مرتبط به آن به رسانه‌ها جلوگیری کرده و اجازه نمی‌دهند به افراد و داوطلبانی که آرا را بازبینی می‌کنند، نزدیک شوند. 

داوطلبان بازشماری آرا این اوراق را با نور ماورای بنفش که می‌تواند به کاغذ آنها لطمه بزند بازرسی می‌کنند تا «جای آب» را روی آن ردیابی کنند. دنباله‌روهای گروه «کیوانان» و طرفداران تئوری توطئه علیه ترامپ می‌گویند کارزار آقای ترامپ روی آرای مشروع با آب علامت گذاشته‌اند تا آرای تقلبی دموکرات‌ها را که به طور غیرقانونی در میان آرای مشروع گذاشته شده بوده شناسایی کنند.  

اینکه چرا ترامپ از روشی برای تشخیص آرای تقلبی استفاده کرده که تنها ماه‌ها پس از انتخابات قابل ردیابی است، معلوم نیست.

این قابلیت بازرسی‌هایی مانند بازخوانی آرای ایالت آریزونا و تضعیف اعتماد عموم به مشروعیت نظام انتخاباتی است که موجب نگرانی «کیم وایمن»، مسئول امور خارجه ایالت واشینگتن است.

خانم وایمن که خود عضو حزب جمهوری‌خواه است به نشریه واشنگتن پست گفت: «من از بابت پیامدهای این (بازبینی آرا) بر ایالات کشور نگرانم. این سیاسی کردن روند مدیریتی است که در مورد نحوه انجام آن هیچگونه قانون یا چارچوب خاصی وجود ندارد.» 

او افزود که ادامه تلاش برای به چالش کشیدن انتخابات ۲۰۲۰ سابقه‌ای خطرناک از خود به‌جای می‌گذارد.

خانم وایمن گفت: «در آینده هربار حزب در قدرت ببازد برای زیر سوال بردن آن به نوعی به روند مدیریت انتخابات متوسل می‌شود و مردم دیگر به انتخابات منصفانه در کشور اعتماد نخواهند کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما به گزارش «بیزنس اینسایدِر» به نظر نمی‌رسد پیامد مخرب بازشماری آرا موجب نگرانی آقای ترامپ باشد، بلکه سیر وقایع در «ماریکوپا» تازه‌ترین وسواس آقای ترامپ است. 

 یک منبع مطلع به «اینسایدر» گفته است که «او (دونالد ترامپ) دائما از آن حرف می‌زند».

این منبع آگاه مدعی است که رئیس جمهور سابق روی شمارش مجدد آرا «وسواس» پیدا کرده و چندبار در روز از آن حرف می‌زند.

آقای ترامپ علاوه بر اشاره به بازشماری، به هوادارانش گفته است پیش از گرم شدن هوای فلوریدا در فصل تابستان به محل استراحت و بازی گلف‌اش در «بِدمینستِر» در نیوجرسی خواهد رفت. او گفت احتمالا در ماه اکتبر به مارالاگو باز خواهد گشت.

© The Independent

بیشتر از جهان