ترامپ بار دیگر پیروزی بایدن در انتخابات را تقلب آمیز خواند

ترامپ روز پنجشنبه گفته بود اگر رای مجمع گزینندگان به نفع جو بایدن باشد، کاخ سفید را ترک می‌کند

 دونالد ترامپ باید تا کمتر از دو ماه دیگر کاخ سفید را ترک کند - ANDREW CABALLERO-REYNOLDS / AFP

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که باید تا کمتر از دو ماه دیگر جای خود را به جو بایدن رئیس جمهوری منتخب بدهد، روز جمعه بار دیگر اتهام تقلب در انتخابات اخیر ریاست جمهوری را مطرح کرد.

آقای ترامپ در توییتی نوشت: «بایدن تنها در صورتی می‌تواند در کسوت رئیس جمهوری وارد کاخ سفید شود که بتواند ثابت کند که رقم احمقانه «هشت میلیون رای» [برتری نسبت به رقیب] را به صورت تقلب‌آمیز یا غیرقانونی به دست نیاورده است. وقتی می‌بینید که در دیترویت، آتلانتا، فیلادلفیا و میلواکی چه اتفاقی افتاد [به این نتیجه می‌رسید که] تقلب عظیمی در شمار رای‌دهنده‌ها رخ داده. بایدن مشکلی بزرگ و لاینحل دارد!»

توییتر در زیر توییت آقای ترامپ هشداری منتشر کرد که می‌گوید: «این ادعا در باره تقلب در انتخابات، مورد مناقشه است.»

این در حالی است که روز پنجشنبه، آقای ترامپ گفت که در صورتی که رای مجمع گزینندگان (کالج الکترال) به نفع جو بایدن باشد، کاخ سفید را ترک می‌کند. مجمع گزینندگان دو هفته دیگر برای اعلام رای نهایی خود در خصوص نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر آمریکا تشکیل جلسه می‌دهد.

رویترز نوشت ترامپ در سخنانی که نشان‌ از مصالحه دارد، گفت در صورتی که مجمع گزینندگان پیروزی بایدن در انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ را تایید کند، در تاریخ مقرر کاخ سفید را ترک می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز جمعه یک دادگاه استیناف فدرال دعوی ستاد آقای ترامپ را برای احیای شکایتی در مخالفت با نتیجه شمارش آرا در ایالت پنسیلوانیا را رد کرد، اما تیم آقای ترامپ گفت که موضوع را به دیوان عالی ارجاع خواهد داد.

دونالد ترامپ که از هفته‌ها قبل از برگزاری انتخابات به رای‌گیری پستی اعتراض داشت و آن را زمینه‌ای برای ایجاد ابهام و فساد در انتخابات عنوان می‌کرد، پس از برگزاری انتخابات پرونده‌های حقوقی متعددی را در ایالت‌های مختلف به جریان انداخت، اما در به نتیجه رساندن اغلب این پرونده‌ها ناکام ماند.

قرار است مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ برگزار شود و مجمع گزینندگان ۱۴ دسامبر (۱۷ روز دیگر) برای اعلام نتیجه تشکیل جلسه می‌دهد.

دونالد ترامپ تا کنون به طور رسمی از اعلام شکست خودداری کرده، اما در عین حال با چراغ سبز او روند گذار به دولت بایدن آغاز شده است.

بیشتر از جهان