دادستان کل آمریکا: نشانه‌ای از تقلب در انتخابات ریاست جمهوری پیدا نشد

ترامپ نتیجه انتخابات را «غیرقانونی» و «تقلب‌آمیز» خوانده است

ویلیام بار در کنار دونالد ترامپ - MANDEL NGAN / AFP

ویلیام بار، دادستان کل و وزیر دادگستری آمریکا روز دوشنبه در گفتگویی به خبرگزاری آسوشییتدپرس گفت که هیچ مدرکی دال بر تقلب در انتخابات ریاست جمهوری به دست نیامده، و به این ترتیب، ادعاهای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را رد کرد.

آقار بار گفت: «تا امروز ما هیچ نشانه‌ای از تقلب در مقیاسی که بتواند تغییری در نتیجه انتخابات به وجود آورد مشاهده نکرده‌ایم.»

ویلیام بار تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری ادعاهای آقای ترامپ را مبنی بر این که آرای پستی قابل اطمینان نیستند تایید می کرد، در مصاحبه روز دوشنبه خود گفت که هم وزارت دادگستری و هم وزارت امنیت داخلی نتایج انتخابات ریاست جمهوری را بررسی کرده‌اند و هیچ نشانه‌ای از تقلب به دست نیاورده‌اند.

او گفت: «ادعایی مبنی بر تقلب روشمند در انتخابات و دستکاری ماشین‌های شمارش رای برای تغییر نتیجه ارائه شده بود.  هم وزارت دادگستری و هم وزارت امنیتی داخلی این ادعاها را بررسی کرده اند و تاکنون، هیچ شاهدی برای تایید این ادعا پیدا نکرده‌ایم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جو بایدن، رییس جمهوری منتخب ایالات متحده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که ۱۳ آبان برگزار شد، هشت میلیون رای بیشتر از آقای ترامپ به دست آورد، اما رئیس جمهوری کنونی آمریکا این نتیجه را «غیرقانونی» و «تقلب‌آمیز» خوانده است.

آقای بایدن با کسب ۳۰۶ رای مجمع برگزینندگان (کالج الکتورال)، به بیش از حد نصاب لازم برای پیروزی در انتخابات دست یافته، اما آقای وکلای آقای ترامپ در ایالت‌های مختلف، نتیجه رای‌گیری را به چالش کشیده‌اند. دعاوی آقای ترامپ تا کنون در همه  دادگاه‌ها رد شده‌اند.

ویلیام بار منصوب آقای ترامپ است و از نزدیک‌ترین متحدان او به شمار می‌رود.

آقای ترامپ روز شنبه وزارت دادگستری و سازمان پلیس فدرال (اف بی آی) را که منصوب و پاسخگو به خود او هستند متهم کرد که در «تقلب انتخاباتی» دست داشته اند.