فروش هزاران شیشه داروی قلابی کرونا، اتهام پدر و سه پسرش

محلول پاک‌کننده را به عنوان درمان کووید، سرطان، آلزایمر، دیابت و اوتیسم می‌فروختند

داروی قلابی را به اسم «محلول معجزه‌آسا» می‌فروختند - OLI SCARFF / AFP

مردی از اهالی فلوریدا و سه پسرش متهم به بازاریابی و فروش هزاران شیشه مایع پاک‌کننده به عنوان «درمان معجزه‌آسای» کرونا و بیماری‌های دیگر شده‌اند.

به گفته دادستان‌های فدرال آمریکا، هر چهار متهم که ساکن شهر بردنتون ایالت فلوریدا هستند، متهمند که بیش از یک میلیون دلار (۷۱۹ هزار و ۷۷۵ پوند) از «محلول معجزه‌آسای معدنی» (ام‌ام‌اس) خود را که محلولی خطرناک از پاک‌کننده‌های صنعتی است، فروخته‌اند.

روز جمعه، دفتر دادستانی آمریکا در منطقه جنوبی فلوریدا در کیفرخواستی گفت که مارک گرنون ۶۲ ساله، جاناتان گرنون ۳۴ ساله، جردن گرنون ۲۶ ساله، و جوزف گرنون ۳۲ ساله با کلاهبرداری از طریق یک کلیسای «غیرمذهبی» در جنوب فلوریدا، «درمان معجزه‌آسای» خود را فروخته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این «درمان» محلول کلریت سدیم در آب است که اگر از راه دهان مصرف شود، تبدیل به دی‌اکسید کلر می‌شود؛ پاک‌کننده نیرومندی که در تصفیه آب صنعتی یا سفید کردن منسوجات، کاغذ، و خمیر کاغذ به کار می‌رود.

بر اساس کیفرخواست، متهمان در تبلیغات خود این محلول را درمانی برای کووید، سرطان، آلزایمر، دیابت، اوتیسم، مالاریا، هپاتیت، پارکینسون، سوزاک، اچ‌آی‌وی/ایدز و دیگر عارضه‌های وخیم پزشکی معرفی کردند.

روز جمعه این چهار نفر همچنین متهم شدند به نقض حکم دادگاه در پرونده دیگری که ماه ژوئیه سال گذشته در منع بازاریابی و فروش ام‌ام‌اس از طریق کلیسای «جنسیس ۲»، برایشان تشکیل شده بود.

در آن زمان، ماموران اداره غذا و داروی ایالات متحده (اف‌دی‌ای) به حیاط پشتی خانواده بردتون یورش بردند و هزاران شیشه از این محلول را ضبط، و فروش آن را ممنوع کردند.

خانواده گرنون متهمند که به جای اطاعت از دستور، ده‌ها هزار شیشه محلول پاک کننده را از طریق یک کلیسای «غیرمذهبی» به عنوان درمان کووید فروختند تا اف‌دی‌ای نتواند ردشان را بگیرد.

در صورت محکومیت، هر چهار نفر  ممکن است به جرم بازاریابی و فروش «درمان معجزه‌آسا» و سرپیچی از حکم دادگاه، به حبس ابد محکوم شوند.

بنا به اسناد دادگاه، جاناتان و جردن گرنون پیش از جلسه تفهیم اتهام روز دوشنبه بازداشت شدند. آن‌ها پیشتر در ماه ژوئیه هم بازداشت شده بودند.

سال گذشته و پس از آن که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری وقت آمریکا، مصرف مایع «پاک‌کننده» را به عنوان درمانی برای کووید پیشنهاد کرد و مورد انتقاد گسترده کارشناسان پزشکی قرار گرفت، اف‌دی‌ای به آمریکایی‌ها هشدار داد که این ماده را مصرف نکنند.

خانواده گرنون و کلیسای هیلینگ متهمند که چند سال است محلول پاک کننده را به عنوان «درمانی معجزه‌آسا» می‌فروشند.

© The Independent

بیشتر از جهان