آدابی که همه اعضای خاندان سلطنتی باید رعایت کنند

از نحوه لباس پوشیدن و هدیه دادن، تا غذا خوردن و نامگذاری کودکان تازه متولد شده، در بار آداب و قواعد ویژه‌ای دارد

هنگامی که شخصی با ملکه صحبت می کند، شیوه درست خطاب کردن او با عنوان "علیا حضرت" و پس از آن "خانم" است - Tolga AKMEN / AFP

هنگامی که موضوع به آداب معاشرت مربوط می شود، افراد بسیارکمی به اندازه خاندان سلطنتی بریتانیا اهمیت آن را درک می کنند. 

در خاندان سلطنتی، از نحوه لباس پوشیدن و هدیه دادن، تا غذا خوردن و نامگذاری کودکان تازه متولد شده، آداب و قواعد ویژه‌ای دارد. 

 آموزش آداب رفتاری برای اعضای خانواده سلطنتی از کودکی آغاز می‌شود. میکا می‌یر، از بیومونت اتیکت، به مجله پیپل (مردم) می‌گوید که آموزش آداب دانی «به محضی که کودک بتواند پشت میز بشیند»، آغاز می‌شود. 

 اعضایی که در بزرگسالی به خانواده سلطنتی می‌پیوندند، - مانند دوشس کمبریج و دوشس ساسکس - آموزش چگونه رفتارکردن را دریافت کرده‌اند. مگان درمصاحبه اخیرش با اپرا گفت که شوهرش و سارا فرگوسن نحوه تعظیم به ملکه را به او یاد داده‌اند. 

 موارد زیر همه آداب و قواعدی است که اعضای خانواده سلطنتی ملزم به رعایت آن هستند: 

آنها باید به نحو ویژه‌ای به ملکه سلام کنند

درحالی‌که وبسایت خانواده سلطنتی می‌گوید یک قاعده رفتار الزامی در ملاقات با ملکه وجود ندارد، به رعایت نزاکت و احترام تاکید می‌کند. 

علاوه بر این، قواعد ویژه‌ای در حضور یک عضو خانواده که دارای عنوان اچ آر اچ است، باید رعایت شود. 

این وبسایت تصریح می‌کند: «برای مردان خم کردن گردن (از سر فقط) لازم است، در حالی‌که خانم ها باید یک تعظیم مختصر انجام دهند. بقیه افراد یک دست دادن ساده را ترجیح می‌دهند.» 

هنگامی که شخصی با ملکه صحبت می‌کند، شیوه درست خطاب کردن او با عنوان "علیا حضرت" و پس از آن "خانم" است. 

کودکان هر روز باید در فضای باز بازی کنند

لوییس هرن، نویسنده «پرستار کودک در یک کتاب» درباره پرستارهایی که برای خدمت در خانواده سلطنتی به «کالج نورلند» در شهر بث انگلستان، آموزش می‌بینند، توضیح می دهد.

او می گوید:«در خانواده سلطنتی، برنامه بسیار سختگیرانه‌ای شامل حداقل یک بار بازی در فضای آزاد، وجود دارد.» 

خانم هرن به روزنامه سان می‌گوید:«خیلی و خیلی بازی در فضای بیرونی، کلی دوچرخه سواری، بازی با سگ‌هایشان، احتمالاً، مقداری باغبانی... بله، باید دستانتان در خاک کثیف شود، ولی کاشتن را یاد می‌گیرید. اگر هم باران شدیدی در حال بارش است، آن‌ها باز هم به بیرون از منزل می‌روند.» 

آنها باید همیشه لباس مناسب بپوشند

هنگامی که درباره لباس پوشیدن خانواده سلطنتی صحبت می‌کنیم، توقعات گوناگونی وجود دارد. مهم‌ترین آن، توقع پوشش خاضعانه و در عین حال برازنده برای هر موقعیت و دیداری است. به‌ندرت یک عضو خانواده سلطنتی، مثلاً، در لباس ورزشی دیده می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علاوه بر این، اعضای خانواده سلطنتی، در پوشش از پوست خزطبیعی استفاده نمی کنند. شخص ملکه، ترجیح خاصی برای استفاده از خز مصنوعی دارد. 

قواعد دیگری نیز وجو دارد که گزارش شده‌اند. در وبسایت رویال باتلر (پیشخدمت سلطنتی)، گرنت هارولد، کارشناس آداب‌دانی، خاطر نشان می‌کند که پسران عضو خانواده سلطنتی تا هشت سالگی، فقط شلوار کوتاه می‌پوشند. 

برای اعضای زن خانواده سلطنتی، شایسته نیست که شلوار های تنگ بپوشند و در مراسم رسمی کلاه بر سر می گذارند، مگر اینکه بعد از ساعت شش عصر باشد، که از این زمان به بعد، از سرآویز باید استفاده کنند. 

در ملاء عام، همیشه باید کت پوشیده شود و از لاک‌های رنگ روشن برای ناخن پرهیز شود. همچنین، دامن‌ها نیز نباید از زانو به بالا باشند. 

اعضای خانواده سلطنتی، همواره در مسافرت‌های خارجی باید یک دست لباس مشکی، درصورت احتمال فوت، همراه خود داشته باشند. 

نباید سلفی بگیرند

به گفته، ویکتوریا آربیتر، صاحب‌نظرامور سلطنتی، اعضای خانواده سلطنتی نباید در حال سلفی گرفتن با طرفداران خود دیده شوند. 

در مصاحبه با نشریه اینسایدر، این کارشناس امور سلطنتی می‌گوید:«اعضای خانواده سلطنتی همواره ترجیح می‌دهند با مردم تعامل رو در رو داشته باشند، تا اینکه، در معرض داد و فریاد هواخواهان برای گرفتن سلفی.»

مگان مرکل، به این نکته در سال۲۰۱۷ هنگامی که به شهر ناتینگهام سفر کرده بود، اشاره کرد و به جمعیت مشتاق به گرفتن سلفی با خود گفت:«ما اجازه سلفی گرفتن نداریم.» 

امتناع از بعضی غذا‌ها

به گفته هارولد، اعضای خانواده سلطنتی هنگامی که برای صرف غذا بیرون می‌روند برای پیشگیری از مسمومیت غذایی، نباید صدف بخورند. 

هارولد به نشریه «وومن اند هو» (زن و خانه) گفت: «امتناع از خوردن غذاهای دریایی، هنگامی که بیرون هستند، بسیار هوشمندانه است. ما نمی خواهیم یک عضو خانواده سلطنتی، دچار مسمومیت شدید غذایی شود، بویزه اگر هم خانم باشد و در میانه یک سفر خارجی.» 

آنها نمی‌توانند پیش از ملکه  بخوابند 

به گفته سر ویلیام هسلتاین، منشی خصوصی پیشین ملکه، [ترک اتاق نشیمن و]  پیش ازعلیا حضرت، برای خوابیدن به اتاق خواب رفتن، رفتار ناشایستی تلقی می‌شود. 

هسلتاین در کتاب خود به نام «سلطنتی ها در استرالیا»، به این نکته اشاره می‌کند که رعایت این قاعده، به ویژه برای مرحومه پرنسس دایانا، دشوار بوده است. او می‌گوید:«برای دایانا شب‌نشینی‌های سلطنتی رنج‌آور بود.» 

حدود یکی دو ساعت همگی باید در اتاق نشیمن با یکدیگر صحبت کنند. «برای دایانا این همنشینی شبانه آنقدر طولانی می‌گذشت که شب به‌خیر گفته و به اتاق خوابش می‌رفت که از منظر ناشایست بودن ترک اتاق نشیمن قبل از ملکه قابل اشاره است.» 

آنها باید به گونه ویژه‌ای بنشینند

به نقل از بیومونت اتیکت، اعضای زن خانواده سلطنتی نباید همگام نشستن پا روی پای خود بیندازند.

به جای آن، از آنها انتظار می‌رود که زانوهای خود را هنگام نشستن به هم چسبانده و مچ پای خود را بر روی یکدیگر قرار دهند، حالتی که به " مورب دوشس‌وار" شناخته می‌شود. همان‌گونه که دوشس کمبریج بیشتر مواقع به این صورت در مجامع عمومی می‌نشیند. 

آن‌ها باید پشت سر ملکه راه بروند 

هر زمانی که خانواده سلطنتی در قالب یک هیئت به جایی وارد می‌شوند، آن‌ها ملزم به رعایت تقدم در ورود هستند.

بدین معنا که آنها باید به ترتییی وارد اتاق شوند، که مبتنی بر همان رتبه بندی برای نشستن بر تخت پادشاهی است. ترتیب این تقدم این گونه است:«ملکه الیزابت دوم و دوک ادینبورگ، شاهزاده ولز و دوشس کورن وال، دوک و دوشس کمبریج و به همین ترتیب.»

© The Independent

بیشتر از زندگی