«حتما به ترامپ رای می‌دهم، گرچه با من بد کرد»

فرماندار جورجیا: نظرات ترامپ تا مدتی دراز، آینده حزب جمهوری‌خواه را تعیین خواهد کرد

برایان کمپ فرماندار ایالت جورجیا- Senate. Brandon Bell/Getty Images/AFP

برایان کمپ فرماندار ایالت جورجیا گفته است اگر دونالد ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نامزد شود، «قطعا» از او حمایت خواهد کرد، با وجود آن که رئیس جمهوری سابق اواخر سال گذشته خواستار استعفای او شده بود.

شبکه خبری فاکس روز چهارشنبه در مصاحبه با این سیاستمدار ۵۷ ساله جمهوری‌خواه از او پرسید که آیا از آقای ترامپ در صورتی که نامزد حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ شود حمایت خواهد کرد.

وی در پاسخ گفت «قطعا، من از نامزد (حزب) حمایت خواهم کرد.» وی اضافه کرد «همانطور که گفتم، من سخت برای رئیس جمهوری کار کردم. فکر می‌کنم  نظریات او ... برای مدتی طولانی در آینده بخشی از حزب ما خواهد بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اظهارات آقای کمپ تنها سه روز پس از آن بیان شد که دونالد ترامپ در جریان سخنرانی پایانی خود در کنفرانس سالانه «اقدام سیاسی محافظه کاران» قاطعانه اشاره کرد که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ شرکت خواهد کرد.

آقای ترامپ همچنین پس از سخنرانی خود در آن کنفرانس و در مصاحبه با رسانه خبری محافظه‌کار «نیوزمکس» از برایان کمپ انتقاد کرد و چنین ادعا کرد که حمایت او از آقای فرماندار در دور دوم انتخابات ۲۰۱۸ به ما ضربه زد.

ترامپ از زمان انتخابات سوم نوامبر به این طرف و پس از آن که وی نخستین نامزد جمهوری‌خواه در طول ۳۰ سال گذشته شد که انتخابات ریاست جمهوری را در جورجیا به رقیب دموکرات واگذار می‌کند، بارها از کمپ انتقاد کرده است.

اگرچه جو بایدن نامزد حزب دموکرات به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد، آقای ترامپ بارها ادعا کرد در جریان رأی گیری تقلب صورت گرفته است و آقای کمپ را تحت فشار گذاشت که نتایج انتخابات را باطل کند.

© The Independent