اکثریت جمهوریخواهان از کاندیداتوری ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ حمایت می‌کنند

۹۷ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی عملکرد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور را تایید می‌کنند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا- Joe Raedle/Getty Images/AFP

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، در نظرسنجی از حاضران در نشست اقدام سیاسی جمهوری‌خواهان که در آخر هفته انجام شد تنها توانست حائز حمایت اندکی بیش از نیمی از محافظه‌کاران شود.

در این نظرسنجی روز یکشنبه، ۵۵ درصد گفتند در انتخابات درون حزبی سال ۲۰۲۴ هم احتمالا به او رای خواهند داد.

حدود ۲۱ درصد گفتند به ران دسانتیس، فرماندار فلوریدا رای داده و ۴ درصد دیگر گفتند گزینه آنها برای انتخاب کریستی نوئم، فرماندار داکوتای جنوبی است.

۶۸ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی دیگری گفتند مایلند ببینند آقای ترامپ دوباره در سال ۲۰۲۴ برای ریاست جمهوری اقدام کند و تنها ۱۵ درصد گفتند از چنین اقدامی حمایت نخواهند کرد.

این نظرسنجی با محفوظ نگه داشتن هویت شرکت کنندگان انجام شد و منعکس کننده عقاید افرادی است که در نشست محافظه‌کاران شرکت کردند که شامل مقامات فعلی و سابق حزب، کنشگران و نویسندگان می‌شود.

در صورت کنار گذاشتن آقای ترامپ از فهرست نامزدهای احتمالی، شانس آقای دسانتیس بین رقبا با ۴۳ درصد آرا از همه بیشتر بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم نوئم با ۱۱ درصد آرا در این سناریو، نفر دوم بود و دونالد ترامپ جونیور، پسر ارشد رئیس جمهور، با سه درصد اختلاف با او و کسب ۸ درصد در مقام سوم بود.

جیم مک‌لافلین، از نظرسنجان این تحقیق هنگام اعلام نتایج گفت: «دوباره شاهد هستیم که چقدر برای همه، برای جنبشی مردمی که پایه حزب جمهوری‌خواه است، مهم است که کاندیدای بعدی هم یا ترامپ باشد یا کاندیدایی که از ترامپ حمایت می‌کند.»

آقای مک‌لافلین، از نظرسنجان آقای ترامپ این نظرسنجی را در نشست اقدام سیاسی جمهوری‌خواهان انجام داد که از پنجشنبه تا یکشنبه برگزار شد.

نظرسنجی آخری که ارائه شد همچنین نشان داد ۹۷ درصد پاسخ دهندگان سابقه آقای ترامپ به عنوان رئیس جمهور را تایید کرده و ۸۷ درصد از آنان قویا از این سابقه حمایت می‌کردند.

این نتایج روز یکشنبه پیش از سخنرانی آقای ترامپ منتشر شد که اولین حضور جدی او در انظار عمومی از وقتی است که جو بایدن ریاست جمهوری را به دست گرفته و بعد از محاکمه دوم استیضاح تاریخی رئیس جمهور سابق اتفاق افتاد.

© The Independent

بیشتر از جهان