معشوق سابق دایانا و مصاحبه جنجالی شاهدخت

«شاهزاده ویلیام، پسر دایانا، به شدت با انجام آن مصاحبه مخالف بود»

شاهدخت دایانا در اوت ۱۹۹۷ درگذشت- PATRICK RIVIERE / AFP

حسنات خان، جراح مشاور و شریک عاطفی سابق شاهدخت دایانا، ادعا کرده است که دوک کمبریج از مصاحبه مشهور مادرش با مارتین بشیر در برنامه پانوراما سال ۱۹۹۵، «متنفر» بود.

گفته می‌شود که آقای خان و شاهدخت دایانا پیش از مرگ او در ماه اوت ۱۹۹۷، دو سال رابطه‌ عاشقانه‌ داشته‌اند.

آقای خان اکنون در مصاحبه‌ای نادر، درباره رابطه خود با شاهدخت زبان گشوده و ادعا کرده است که آقای بشیر از «آسیب‌پذیری» شاهدخت «سوءاستفاده» کرد تا از او مصاحبه‌ای برای این برنامه بی‌بی‌سی بگیرد. در آن مصاحبه مشهور، دایانا می‌گوید: «ازدواج ما سه نفره است»، که به معشوق آن زمان شاهزاده چارلز، یعنی کامیلا پارکر بولز اشاره داشته است.

آقای خان به نشریه «دیلی میل» گفت: «بشیر کلی چرت‌وپرت به خورد او داده بود. البته که من ساده‌لوح نیستم. می‌دانم که خود دایانا هم تا حدی می‌خواست این مصاحبه را انجام دهد. ولی سوال من این است که اگر مارتین بشیر آن‌قدر او را تشویق و ترغیب نمی‌کرد، آیا او هرگز دست به چنین کاری می‌زد؟»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این جراح اضافه کرده است که شاهزاده ویلیام، پسر شاهدخت دایانا، نیز شدیدا با انجام آن مصاحبه مخالف بوده است. آقای خان گفت: «ویلیام از مصاحبه پانوراما متنفر بود و به مادرش می‌گفت انجام آن کاری اشتباه بود، و باعث ناراحتی مادرش می‌شد.» او با اشاره به آقای بشیر اضافه کرد: «شاهزاده خیلی رک بود و می‌گفت، مامان، او آدم خوبی نیست.»

آقای خان همچنین گفت که او نیز مصاحبه را بعدتر و به تنهایی تماشا کرده است و به شاهدخت دایانا گفته که انجام آن «اشتباه» بوده است.

در ماه اکتبر گزارش شد که آقای بشیر به دلیل ابتلا به کووید-۱۹، «به شدت بیمار» است.

مصاحبه شاهدخت دایانا با آقای بشیر، اولین مصاحبه انفرادی او بود. آن مصاحبه را که در ۲۰ نوامبر ۱۹۹۵ پخش شد، ۲۳ میلیون نفر در همان شب تماشا کردند. گفته می‌شود به خاطر تقاضای بالا برای تماشای آن مصاحبه، بی‌بی‌سی از فروش آن به شبکه ای‌بی‌سی، یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های تلویزیونی ایالات‌متحده، یک میلیون دلار درآمد داشته است.

© The Independent

بیشتر از زندگی