دونالد ترامپ مذاکره برای ایجاد حزب سیاسی جدید را آغاز کرده است

منابع مطلع می‌گویند، ترامپ قصد دارد این حزب را «حزب میهن‌پرست» نامگذاری کند

ترامپ و ۷۵ میلیون رای‌دهنده به او، از صحنه سیاسی ایالات‌متحده حذف نمی‌شوند و جنبشی که ترامپ رهبری می‌کند با آغاز به کار دولت بایدن فروکش نمی‌کند-AFP

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در تلاش برای حفظ نفوذ خود پس از ترک کاخ سفید، در روزهای اخیر درباره ایجاد یک حزب سیاسی جدید با مشاوران خود گفت‌و‌گو کرده است.

ترامپ که در یک پیام ویدیویی با مردم آمریکا خداحافظی کرده است، تا ساعاتی دیگر قبل از مراسم تحلیف جو بایدن، ۸ صبح چهارشنبه به وقت شرق آمریکا، واشینگتن را به مقصد پایگاه اندروز ترک می‌کند تا در مراسم رسمی خداحافظی از سمت ریاست‌ جمهوری شرکت کند.

اما به اعتقاد بسیاری از ناظران بین‌المللی ترامپ و ۷۵ میلیون نفری که در انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ به او رای دادند، از صحنه سیاسی ایالات‌متحده حذف نمی‌شوند و جنبشی که او رهبری می‌کند با آغاز به کار دولت بایدن فروکش نخواهد کرد.

به گزارش وال استریت ژورنال، ترامپ درباره پایه‌گذاری یک حزب سیاسی جدید با مشاوران و افراد نزدیک به خود گفت‌و‌گو کرده است. به گفته برخی منابع آگاه ترامپ قصد دارد این حزب‌ جدید را «حزب میهن‌پرست» (Patriot Party) نامگذاری کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ترامپ در بین هوادارانش و رای‌دهندگان به جمهوریخواهان پایگاه قدرتمندی دارد.

کاخ سفید هنوز درباره گزارش شکل‌گیری حزب سیاسی جدید ترامپ اظهار نظر نکرده اما وال استریت ژورنال می‌نویسد: ایجاد یک حزب سیاسی جدید به زمان، سرمایه و منابع گسترده‌ای نیاز دارد و روشن نیست ترامپ تا چه اندازه در زمینه آغاز یک حزب تازه، جدیت دارد. به طور سنتی جریان سوم یا حزب سوم در انتخابات ملی از حمایت گسترده برخوردار نیستند و نمی‌توانند نقشی اساسی در این زمینه ایفا کنند. از سوی دیگر ترامپ برای ایجاد یک حزب جدید با مخالفت مقامات حزب جمهوریخواه مواجه خواهد بود.

این گزارش در عین حال به پایگاه اجتماعی ترامپ اشاره می‌کند، حامیانی که تا پیش از این حتی طرفدار جمهوریخواهان نبودند.