بایدن: برای سمت وزارت کار "به طور جدی برنی سندرز" را نظر داشتم

جو بایدن قول داده که حداقل دستمزد ساعتی فدرال را به ۱۵ دلار افزایش دهد

برنی سندرز، در دفاع از حقوق کارگران و پشتیبانی از افزایش دستمزدها، ده‌ها سال سابقه دارد - Jemal Countess / Getty Images via AFP

جو بایدن می‌گوید برای سمت وزارت کار «به‌طور جدی» سناتور برنی سندرز را «در نظر داشته است» اما نمی‌خواست که سیطره دموکرات‌ها در مجلس سنا به خطر بیفتد.

آقای بایدن می‌گوید با آقای ساندرز به این نتیجه رسیدند که خروج او از مجلس سنا سبب می‌شود تا سیطره حزب دموکرات در این مجلس درخطر قرار بگیرد. جناح مترقی دموکرات‌ها امیدوار بودند که آقای سندرز در این سمت قرار گیرد زیرا در دفاع از حقوق کارگران و پشتیبانی از افزایش دستمزدها برای مردم آمریکا، ده‌ها سال سابقه دارد.

بایدن، مارتی والش، شهردار بوستون را برای این سمت انتخاب کرد که او نیز سابقه‌ای طولانی در دفاع از فعالیت‌های اتحادیه‌های کارگری دارد و برای رهبری وزارت کار از پشتیبانی سازمان‌های مهم کارگری برخوردار است.

رئیس‌جمهور منتخب می‌گوید که به نظر وی «برای کارگران این کشور متحدی که از آقای سندرز شور و عزم بیشتری داشته باشد» وجود ندارد. به گفته بایدن، سندرز نیز از انتخاب والش برای وزارت کار حمایت کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای بایدن همچنین اعلام کرد که با همکاری آقای سندرز در حال برنامه‌ریزی هستند تا با هدف پشتیبانی از کارگران و افزایش دستمزدهای طبقه متوسط، سفری به سراسر کشور انجام دهند. بایدن قول داده است حداقل دستمزد ساعتی فدرال را به ۱۵ دلار افزایش دهد.

ساندرز در روزهای اخیر بایدن را تحت‌فشار قرار داده است تا به درخواست دموکرات‌ها برای افزایش کمک‌هزینه کرونا، به دو هزار دلار احترام بگذارد. او گفت: «با توجه به اکثریت دموکرات‌ها در مجلس سنا، باید از خانواده‌های کارگری این کشور حمایت کنیم. باید به وعده‌ها وفا کرد. یعنی نه تنها کمک مستقیم دو هزار دلاری باید برقرار باشد بلکه باید یک دستورکار تهاجمی در پیش گرفت که در آن به رفع تنگناهای اقتصادی پیش روی بسیاری از مردم آمریکا توجه شده باشد.»

اما جو منچین، رهبر آینده اکثریت سنا که از دموکرات‌های موسوم به «بلو داگ» (سگ آبی) است و به لحاظ سیاسی اغلب در جناح محافظه‌کاران قرار می‌گیرند، گفته است که از دادن چک کمک‌هزینه دوهزار دلاری به مردم آمریکا «به هیچ‌ وجه» حمایت نخواهد کرد.

علی‌رغم مخالفت آقای منچین، دموکرات‌ها همچنان می‌توانند برای حمایت از لایحه افزایش کمک‌هزینه از میان جمهوری‌خواهان یارگیری کنند.

© The Independent