هلند برای پنج هفته قرنطینه شد

آلمان هم قوانین سختگیرانه‌ای برای قرنطینه اعلام کرده است

قرنطینه نیمه‌وقت به کنترل شیوع ویروس کرونا در هلند کمک نکرده بود- REUTERS/Piroschka van de Wouw

مارک روته، نخست‌وزیر هلند اعلام کرد که به دنبال افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹، با تعطیلی مدارس، فروشگاه‌های غیرضروری، موزه‌ها و باشگاه‌های ورزشی، این کشور وارد یک دوره پنج هفته‌ای سختگیرانه قرنطینه می‌شود.  

آقای روته در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به مردم، هم‌زمان با اعلام قرنطینه سرتاسری تا ۱۹ ژانویه، گفت: «ما باید این سیب بسیار شور را گاز بزنیم تا اوضاع بهتر شود.»  

با اقدام مشابه آلمان که پیش‌تر مقررات سختگیرانه‌ای را اعلام کرده بود، هلند دومین کشوری است که اجرای چنین مقرراتی را اعلام می‌کند.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هم‌زمان با تجمع معترضان بیرون از ساختمان، آقای روته گفت که بارها و رستوران‌ها که از نیمه ماه اکتبر بسته بودند، کماکان تعطیل خواهند بود اما قرنطینه نیمه‌وقت انتشار ویروس را کند نکرده است.  

هم‌زمان با افزایش میانگین ۴۰ درصدی موارد ابتلا در یک هفته اخیر، آقای روته گفت: «واقعیت این است که این بیماری، آن طور که بعضی معترضان  بیرون از ساختمان فکر می‌کنند، یک آنفلوآنزای ساده نیست. بلکه ویروسی است که می‌تواند به همه آسیب بزند.» 

از خانواده‌ها خواسته شده است تا از روز سه‌شنبه، از پذیرفتن بیش از دو مهمان بالای ۱۳ساله خودداری کنند، به استثنای سه روز حول کریسمس، که سه مهمان اجازه ورود دارند.  

آقای روته گفت: «ما در تمامی کابینه می‌دانیم که این مقرراتی که امروز در پیش می‌گیریم چقدر سختگیرانه و ناگهانی هستند، آن هم در نزدیکی کریسمس.» 

به علاوه، به مردم توصیه شده است تا در خانه بمانند و از هر گونه تماس غیرضروری تا جای ممکن پرهیز کنند. به تمامی مدارس و دانشگاه‌ها توصیه شده تا از روز چهارشنبه تا ۱۸ ژانویه فعالیت‌های خود را تنها به آموزش الکترونیک محدود کنند. با این حال، سوپرمارکت‌ها، بانک‌ها و داروخانه‌ها همچنان باز خواهند بود.  

نخست‌وزیر هلند گفت: «هرچه شمار تماس‌های ما با افراد کمتر باشد، بهتر است. ما باید هر آن چه در توان داریم بکنیم تا وضعیت بهتر شود و بله، وضع بهتر هم خواهد شد.»  

او همچنین از مردم خواست تا هر گونه سفر بین‌المللی غیرضروری را تا نیمه ماه مارس به تعویق بیندازند.  

در مجموع، هلند بیش از ۶۰۰ هزار مورد ابتلا و ده هزار مورد مرگ را از شروع همه‌گیری تاکنون ثبت کرده است.  

آقای روته گفت که با آغاز واکسیناسیون در سال جدید، سال ۲۰۲۱ سال «امید، و نور در انتهای تونل» خواهد بود.  

گزارش‌های بیشتر از خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از جهان