ویروس کرونا؛ تعطیلی مدارس، میخانه‌ها و رستوران‌ها در هلند

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید اروپا اکنون مرکز شیوع این بیماری همه‌گیر است

به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا تمامی بارها و رستورانهای هلند تعطیل شدند- REUTERS/Piroschka van de Wouw

به گزارش شبکه ملی هلند، تمام مدارس، میخانه‌ها و رستوران‌ها در آن کشور در راستای اتخاذ تمهیداتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، تعطیل خواهند شد.

بعد از گزارش ۸ مورد جدید از مرگ مبتلایان و رسیدن آمار درگذشتگان به ۲۰ نفر، هیات دولت طی نشستی برای مدیریت بحران، با این تصمیم موافقت کرد.

موسسه ملی هلند برای بهداشت عمومی گفت، آمار افراد مبتلا با افزایش ۱۷۶ نفری به ۱۱۳۵ مورد رسیده است.

در همین حال، وبکی هوکسترا، وزیر اقتصاد، گفت دولت «هر کاری خواهد کرد» تا آژانس هوایی فرانسه - کی‌ال‌ام (Air France-KLM) و فرودگاه شیپخول (Schiphol airport) آمستردام را باز نگاه دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای هوکسترا هیچ توضیحی درباره کمک مالی احتمالی دولت نداد، ولی تاکید کرد که آژانس هوایی فرانسه - کی‌ال‌ام برای اقتصاد کشور حیاتی است و گفت از نزدیک در تماس با همکاران فرانسوی و مدیریت آژانس هوایی فرانسه قرار دارد.

کشورهایی در سراسر اروپا از جمله فرانسه، بلژیک و ایرلند نیز مدارس را تعطیل کرده‌اند، در حالی که ایتالیا و اسپانیا کل اماکن عمومی و مغازه‌ها را تعطیل کرده‌اند و از مردم خواسته‌اند جز برای موارد ضروری، از خانه خارج نشوند.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید اروپا اکنون مرکز شیوع این بیماری همه‌گیر است.

دکتر تدروس ادهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت، از تمام کشورها خواسته است تا تمهیداتی جدی و تهاجمی برای مقابله با ویروس اتخاذ کنند و با تجهیز اجتماعات و رعایت فاصله در جامعه، از جان شهروندان محافظت کنند.

اتحادیه گل‌کاران هلند گفت، بیماری همه‌گیر اعضای این اتحادیه را مجبور کرده است که میلیون‌ها غنچه از گل‌هایی را که قرار بود در پاسخ به افزایش تقاضا برای خرید گل قبل از روز مادر فروخته شود، به کود تبدیل کنند و اخطار داد که از همین رو، بسیاری از اعضای اتحادیه ممکن است طی هفته‌های آینده ورشکست شوند.

© The Independent

بیشتر از جهان