ترامپ حدنصاب بیشترین آرای مردم در تاریخ شکست یک نامزد انتخاباتی را کسب کرد

این تعداد حتی ۶.۵ میلیون بیشتر از تعداد آرایی است که خود آقای ترامپ در انتخابات پیشین کسب کرد

مجموع آرای جو بایدن و دونالد ترامپ بیشتر نماینده افزایش میانگین سن رای‌دهندگان آمریکایی است- Brendan Smialowski / AFP

در حالی که به نظر می‌رسد جو بایدن در مرز پیروزی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ قرار گرفته است، دونالد ترامپ بیشترین رای مردم آمریکا را در تاریخ شکست یک نامزد انتخاباتی به خود اختصاص داد. 

در حالی که رسانه‌ها هنوز رسما جو بایدن را پیروز انتخابات عنوان نکرده‌اند اما او همچنان در ایالات پنسیلوانیا و جورجیا به پیش می‌رود و در آریزونا و نوادا نیز در صدر است. این چهار ایالت در مجموع دارای ۴۳ رای الکترال هستند که می‌تواند متضمن پیروزی معاون سابق ریاست جمهوری و نامزد انتخاباتی حزب دموکرات باشد. 

اما در نخستین ساعات بامداد روز جمعه، آقای ترامپ بیش از ۶۹.۶۵۱. ۷۲۷ رای مردم آمریکا را به خود اختصاص داد. این معرف چهار میلیون رای بیشتر از  ۶۵.۸۵۳. ۵۱۴ آرایی است که او در رقابت  با هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶ کسب کرد.  

این تعداد حتی ۶.۵ میلیون بیشتر از تعداد آرایی است که خود آقای ترامپ در انتخابات پیشین کسب کرد و به رغم آن که از آرای هیلاری کلینتون کمتر بود اما توانست آرای کالج الکترال را در سه ایالت میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا جلب کند.  

تعداد تقریبا ۷۰ میلیون رای موافق برای آقای ترامپ که انتظار می‌رود با خواندن آرای پستی در روزها و هفته‌های آینده از این نیز بیشتر شود، به مراتب از آرای باراک أوباما در پیروزی گسترده‌اش در انتخابات ۲۰۰۸ بر رقیب انتخاباتی‌اش جان مک کین سناتور متوفی ایالت آریزونا بیشتر است. 

برخی پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که هنگامی که کلیه آراء شمرده شود، آقای ترامپ می‌تواند انتخابات را با وجود برخورداری از حدود ۸.۵ میلیون رای به آقای بایدن ببازد. این میزان رای شرایط انتخابات را تقریبا شبیه به انتخابات سال ۱۹۸۰ میان رونالد ریگان و جیمی کارتر می‌کند که به عنوان یکی از غیرمتعادل‌ترین انتخابات در تاریخ ایالات متحده تلقی می‌شود.  

باید خاطرنشان ساخت که مجموع آرای جو بایدن و دونالد ترامپ بیشتر نماینده افزایش میانگین سن رای‌دهندگان آمریکایی است. 

آقای بایدن در ساعات بامداد روز جمعه با کمتر از سه درصد امتیاز انتخاباتی بر دونالد ترامپ پیشی دارد هرچند به گفته چند کارشناس انتظار می‌رود این فاصله تا پایان شمارش أوراق انتخاباتی به ۴ یا ۵ درصد افزایش یابد.   

آقای ترامپ نتایج این انتخابات را نپذیرفته است و بدون ارائه شاهد و مدرک گفته است در رای‌گیری ایالات مهم و حساس، تقلب شده است.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رییس‌جمهور آمریکا ترامپ، از روز چهارشنبه که پیش از موقع اعلام پیروزی کرد، سکوت ۳۶ساعته‌اش را شکست و همچنان می‌گوید در انتخابات با شمارش آرای غیرقانونی تقلب شده است. او پنجشنبه شب از محل کاخ سفید مردم آمریکا را خطاب قرار داد.  

آقای ترامپ بدون ارائه دلیل و مدرک مقامات انتخاباتی محلی را متهم به پذیرش آرای انتخاباتی پس از پایان روز انتخابات کرده است تا آمار آرای رقیب دموکراتش را افزایش دهند. 

بسیاری از رسانه‌های خبری و پیش‌بینی‌های انتخاباتی گفته‌اند روشن است آقای بایدن در مرز پیروزی در کسب آرای کالج‌های انتخاباتی و دستیابی به مقام ریاست جمهوری قرار گرفته است.

ستاد انتخاباتی آقای ترامپ در اثبات ادعایش مبنی بر تقلب در آرای پستی، مدرکی ارائه نداده است. شمارش نهایی آراء در ایالاتی چون جورجیا، آریزونا و پنسیلوانیا به سبب وجود آرای پستی بیشتر طول کشیده است. این ایالات - همانند چند ایالت مرکزی دیگر – حق آغاز شمارش آراء را تا یک روز پس از روز انتخابات ندارند و این دلیل «تقلب در انتخابات» نیست. 

روزهاست آقای ترامپ و طرفداران سیاسی‌اش در مورد روند شمارش آراء اظهار تردید کرده‌اند زیرا دونالد ترامپ در شب انتخابات در ایالات رقابتی جورجیا، میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا و پیش از شمارش آرای پستی بر رقیبش پیشی داشت. 

تاکنون آقای بایدن در ایالات میشیگان و ویسکانسین بر آقای ترامپ پیروز شده است و از روز چهارشنبه نیز به نظر می‌رسد روند آراء جورجیا و پنسیلوانیا به همان سو پیش می‌رود. 

آقای ترامپ روز پنجشنبه با خودداری از پذیرش نتایج آراء گفت او در میشیگان و «به همین گونه» ویسکانسین «پیروز شده» که در هردو مورد ادعایی اشتباه است.  

آقای ترامپ در شکایت از روند انتخابات گفت: «ما به پیروزی‌های بزرگی دست می‌یافتیم و بعد تعداد (آرای ما) در خفا رو به تنزل گذاشت.» 

ادعاهای بی‌أساس ستاد انتخاباتی ترامپ در مورد سرقت انتخابات و تقلب در آراء با پیام آقای بایدن، نامزد حزب دموکرات که در روز پنجشنبه در مرز پیروزی قرار داشت، در تضاد کامل است. 

در حالی که شمارش آراء قانونی که در روز انتخابات داده شده است، از سوی مقامات محلی در سطح کشور در جریان است معاون سابق ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات خواهان حفظ «آرامش» شده است. 

آقای بایدن روز پنجشنبه خطاب به گزارشگرانی که در ویلمینگتون ایالت دلاور، زادگاه او گرد آمده بودند گفت: «گاه دموکراسی دستخوش هرج و مرج می‌شود و مستلزم بردباری است. اما ۲۴۰ سال است که ثمره صبر و شکیبایی، یک نظام حکومتی بوده که مورد حسرت جهانیان است.» 

آمریکا و جهان روز جمعه در انتظار نتیجه شمارش آراء درپنج ایالت جورجیا، نوادا، پنسیلوانیا، کارولینای شمالی و آریزونا هستند که تعیین‌کننده رئیس جمهور آینده آمریکاست. 

آقای بایدن گفت: «در آمریکا رای (مردم) مقدس است. مردم به این وسیله اراده خود را نشان می‌دهند. 

و هیچ چیز دیگر مگر اراده رای‌دهنده نیست که رئیس جمهور ایالات متحده را انتخاب می‌کند.» 

خبرگزاری آسوشیتد پرس هم اکنون نیز آقای بایدن را نامزد پیروز در ایالت آریزونا عنوان کرده است که مجموع آرای الکترال او را به ۲۶۴ رای و تنها شش رای کمتر از حدنصابی رسانده که او را راهی کاخ سفید می‌کند. اما این آمار که در اوایل ساعات روز چهارشنبه پیش‌بینی شده بود تا این هنگام کاهش یافته است و دیگر خبرگزاری‌ها نیز در آن اشتراک نظر نداشته‌اند. 

حتی اگر آقای ترامپ در آریزونا پیروز شود، بازهم برای پیروزی نهایی نیازمند آرای ایالت پنسیلوانیا است که با ادامه شمارش آراء پستی برتری‌اش را بر جو بایدن از دست می‌دهد. اگر آقای بایدن در پنسیلوانیا بر آقای ترامپ پیروز شود، به ۲۷۳ رای الکترال و ریاست جمهوری دست خواهد یافت حتی اگر در ایالات آریزونا، نوادا و جورجیا شکست بخورد.

© The Independent