دموکرات‌ها باید به دنبال «دلیل دشواری رقابت با ترامپ» باشند

«موج آبی رنگ» دموکرات‌ها توسط رئیس‌جمهور و جمهوری‌خواهان کنگره پس زده شد

ایالت‌هایی که انتظار می‌رفت دموکرات‌ها در آنها رقابت نزدیکی با جمهوری‌خواهان داشته باشند، پیروزی‌های آسانی را برای دونالد ترامپ رقم زدند-Brendan Smialowski / AFP

دموکرات‌ها با امید نرسیدن دونالد ترامپ به قدرت دوباره در واشینگتن، وارد انتخابات ایالات متحده شدند. اما «موج آبی رنگی» آنها توسط رئیس‌جمهور و جمهوری‌خواهان کنگره پس زده شد. جمهوری‌خواهان از جایگاه خود در مجلس سنا و کاخ سفید به طور جدی حمایت کردند.

امروز جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری، برای پیروزی‌های لب مرزی در چند کشور ایالت کلیدی تلاش می‌کند و کسب اکثریت سنا برای این حزب دموکرات دور از دسترس است.

بایدن مسیرهای مختلفی را برای رسیدن به کاخ سفید امتحان کرده و دموکرات‌ها برای انتخابات ۲۰۲۰ همه قوای خود را جمع کرده‌اند تا با شور و حرارتی که ترامپ به حزب جمهوری‌خواه هدیه داده مقابله کنند.

بلومبرگ در گزارشی به دشوار بودن مسیر دموکرات‌ها برای رسیدن به کاخ سفید و کسب اکثریت مجلس سنا پرداخته است. این خبرگزاری آمریکایی به دموکرات‌ها توصیه کرده که در نظر بگیرند چگونه ترامپ توانست با وجود همه‌گیری ویروس کرونا و رکوردشکنی در شرکت در انتخابات در بسیاری از مناطق کشور، تا این حد به بایدن نزدیک شود.

ایالت‌هایی که از جمله فلوریدا، اوهایو و تگزاس که انتظار می‌رفت دموکرات‌ها در آنها رقابت نزدیکی با جمهوری‌خواهان داشته باشند، پیروزی‌های آسانی را برای دونالد ترامپ رقم زدند.

ترامپ پشتیبانی بی‌سابقه‌ای رای‌دهندگان لاتین در میامی و «ریو گراند ولی» به دست آورد و در فلوریدا و تگزاس پیروز شد. این پیروزی نشان‌دهنده جذابیت پیام‌های تند او در مورد سوسیالیسم است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این مطلب با اشاره به تهدیدهای ترامپ مبنی بر شکایت بردن به دادگاه عالی آورده است: تایید امی کونی بارت، به عنوان قاضی  دادگاه عالی، درست حدود هفته قبل از روز انتخابات، کنترل محافظه‌کاران بر دادگاه عالی را تقویت کرد. به این ترتیب، سه نفر از ۹ قاضی دادگاه عالی، از سوی ترامپ معرف شده و شش نفر توسط روسای جمهور جمهوری‌خواه انتخاب شده‌اند. اگر چالش‌های حقوقی مربوط به هرگونه بازشماری احتمالی، مانند سال ۲۰۰۰، به دادگاه عالی منتهی شود، آنها می‌توانند برگ برنده‌ای برای ترامپ باشند.

علاوه بر این، ترامپ قبلا ثابت کرده که تمایل زیادی برای سیاسی کردن نتایج دارد، و طرفداران بایدن را به تلاش برای «سلب حق رای از جمهوری‌خواهان» متهم کرده‌است.

هر دو مرد [ترامپ و بایدن] باید از خسارات عمیقی که یک مبارزه طولانی‌مدت به بار می‌آورد آگاه باشند. آن هم در کشوری درگیر با یک بیماری همه‌گیر که در همه کشورهای جهان شایع شده و پیامدهای آن اقتصاد را تهدید می‌کند.