پرونده جانی دپ علیه امبر هرد؛ جیمز فرانکو به دادگاه احضار شد

وکلای جانی دپ می‌گویند «کبودی»های امبر هرد ساختگی بوده‌اند

AFP

جیمز فرانکو برای ادای شهادت در مورد شکایت ۵۰ میلیون دلاری بر سر اتهام هتک حرمت جانی دپ به همسر سابقش، امبر هرد، به دادگاه احضار شده است. این احضاریه در پی بررسی ویدیوهای حفاظتی صادر شده است که می‌تواندادعای وکلای دپ پیرامون اتهامات هِرد در مورد ضرب و شتمش توسط جانی دپ روشن‌گری کند.

اَدَم والدمن، وکیل جانی دپ، در گفت‌وگو با «دِ بلست» گفت که او سخت مایل است با فرانکو صحبت کند، زیرا او در زمانی که هرد، دپ را به کبود کردن چشمش متهم کرد، ساکن همان بلوک آپارتمانی بود که دپ و همسرش نیز در آن خانه داشتند.

والدمن، همچنین می‌گوید که ویدیوهای حفاظتی ساختمان که در شب به گفته امبر هرد «زد و خورد» میان دپ و هرد ضبط شده است، نشان می‌دهد که فرانکو و هرد در آسانسور با یکدیگر صحبت می‌کنند، و شهادت او می تواند ادعای دپ را مبنی بر این که هرد «کبودی‌هایش را نقاشی کرده» تا علیه او حکم محدودیت تماس بگیرد، ثابت کند. والدن همچنین افشاء کرد که قصد دارد «ایلان ماسک»، رییس موسسه «تِسلا» را که از دوستان نزدیک هرد است، به عنوان شاهدی دیگر به دادگاه احضار کند.

والدمن به این نشریه گفت: «ما به فرانکو و ایلان به عنوان شاهدان عینی توجه داریم، زیرا مدارکی در دست ماست که نشان می‌دهد این دو، امبر هرد را در روزها و شب‌هایی که هرد مدعی است دپ صورتش را هدف ضرب و شتم قرار داده است، یعنی روز ۲۱ ماه مه ۲۰۱۶ و نیز زمانی که وی در روز ۲۷ همان ماه با صورت رنگ شده برای اخذ حکم محدودیت تماس دپ به دادگاه رفت، دیده‌اند».

ویدیوهای حفاظتی ساختمان نشان می‌دهد که فرانکو و هرد در آسانسور با یکدیگر حرف می‌زنند و فرانکو سرش را روی شانه هرد می‌گذارد. اریک جورج، وکیل هرد، در گفت‌وگو با «فاکس نیوز» تاکید کرد که این برخورد دوستانه و بی‌منظور بوده است.

او گفت: «این داستان خیالی، تلاش مذبوحانه دیگری از طرف جانی دپ و تیمش است که عامدا از طریق نشریات شایعه‌پرداز اطلاعات نادرست پخش می‌کنند تا به حملات و لطماتشان علیه همسر سابق او ادامه دهند. جانی دپ و تیمش هفته‌هاست که تلاش کرده‌اند که با این ویدیوی بی‌ربط داستان‌های نادرستی سر هم کنند، و در این تلاش خود شکست خورده‌اند». 

دپ به خاطر مقاله ‌ی که هرد در سال ۲۰۱۸ در نشریه «واشنگتن پست» در مورد تجربیاتش به عنوان کسی که «از خشونت خانگی راه شده» چاپ کرد، علیه او پنجاه میلیون دلار اقامه دعوی کرده است. هرچند هرد از ذکر نام دپ به عنوان عامل این خشونت‌ها خودداری کرد، اما دپ مدعی است که اشاره هرد به او روشن است.

© The Independent

بیشتر از زندگی