امیدواری فائوچی به تولید واکسن «ایمن و موثر» کرونا تا اواسط فروردین

«دانشمندان تا پایان پاییز درباره ثمربخشی و ایمنی واکسن‌ها اطمینان حاصل می‌کنند»

دکتر آنتونی فائوچی به مردم توصیه کرد که در صورت لزوم درخانه هم ماسک بپوشند - Graeme Jennings/Pool/AFP/Getty Images

دکتر آنتونی فائوچی روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌بی‌اس‌نیوز گفت: «یک واکسن ایمن و موثر کووید-۱۹ ممکن است تا فروردین سال آینده به طور گسترده در دسترس قرار گیرد.»

به گزارش سی‌ان‌ان، مشاور کاخ سفید در مقابله با ویروس کرونا گفت که محققان به احتمال زیاد تا ماه آذر و دی در مورد موثر و ایمن بودن نتیجه آزمایش‌های واکسن‌ها اطمینان حاصل می‌کنند. او تاکید کرد که حتی در صورتی که ایمنی یک واکسن تایید شود، تولید اولیه به احتمال زیاد تنها چند میلیون دوز خواهد بود.

فائوچی در واکنش به سخنان رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه ایالات متحده می‌تواند تا پایان سال انتظار ۱۰۰ میلیون دوز واکسن را داشته باشد، گفت که تولید ۱۰۰ میلیون فقط درصورتی امکان‌پذیر است که هر واکسنی که در حال آزمایش است، ایمنی و موثر بودن را نشان دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فائوچی ادامه داد: «حتی در صورت ایمن بودن همه واکسن‌های آزمایش شده، زمان توزیع گسترده واکسن پس از نیمه فروردین ۱۳۹۰ یا آوریل سال آینده میلادی خواهد بود.»

مشاور کاخ سفید در مقابله با ویروس کرونا با اشاره به وقفه اخیر در آزمایش واکسن جانسون و جانسون، گفت: «باید نشانه خوبی باشد که آزمایش‌های واکسن همانطور که در نظر گرفته شده بود، پیش می‌رود و افراد را ایمن می‌کند. این آزمایش به دلیل واکنش‌های احتمالی معکوس در یک داوطلب، این هفته متوقف شد.»

فائوچی همچنین درباره اقدامات احتیاطی مورد نیاز هنگام افزایش چشمگیر موارد ابتلا در ایالات متحده اظهارداشت: «سعی كنید پنجره‌ها را باز نگه دارید و اگر مطمئن نیستید كه افراد در خانه کرونا ندارند، در خانه هم ماسک بپوشید.»

فائوچی همچنین گزارش تیم پزشکی دونالد ترامپ در مورد اینکه رئیس‌جمهور آمریکا دیگر به کووید-۱۹ مبتلا نیست و انتقال‌دهنده ویروس به‌شمار نمی‌رود را تایید کرد.

بیشتر از جهان