کریس والاس؛ میزبان اولین مناظره ریاست جمهوری بین ترامپ و بایدن

والاس در ۱۷ سال گذشته در شبکه خبری فاکس مشغول به کار بوده است

کریس والاس، مجری برنامه «اخبار یکشنبه فاکس»-Steve Pope/Getty Images/AFP

اولین مناظره ریاست جمهوری - سه‌شنبه ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۰

مکان: دانشگاه کیس وسترن رزرو و کلینیک کلیولند در شهر کلیولند ایالت اوهایو

میزبان: کریس والاس

کریس والاس، مجری برنامه «اخبار یکشنبه فاکس»، خبرنگار سیاسی کارکشته‌ای است که همچنین در اوایل فعالیت حرفه‌ای خود برای شبکه‌های ان‌بی‌سی و ای‌بی‌سی به عنوان خبرنگار کاخ سفید و مجری برنامه‌های «دیدار با اصحاب رسانه» و «خط شب» کار کرده است. 

او که ۱۷ سال گذشته را در شبکه خبری فاکس مشغول بوده است، تقریبا درباره تمام رویدادهای مهم سیاسی این دوره کار کرده و به عنوان مصاحبه‌کننده‌ای دقیق و سرسخت شناخته می‌شود. او بعد از انتخاب باراک اوباما و دونالد ترامپ به ریاست جمهوری، توانست اولین مصاحبه شبکه خود با آنها را انجام دهد.

آقای والاس برای مصاحبه خود با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، در ژوئیه ۲۰۱۸، جایزه بهترین مصاحبه زنده جوایز امی را از آن خود کرد. او در این مصاحبه از پوتین پرسید چرا بسیاری از مخالفان او با سرنوشت مرگ مواجه می‌شوند.

در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶، آقای والاس در کنار برت بایر و مگان کلی، میزبان یکی از مناظرات دوره مقدماتی حزب جمهوری‌خواه بود و بعد از آن، به عنوان میزبان سومین مناظره ریاست جمهوری انتخاب شد.

مناظره ۱۹ اکتبر ۲۰۱۶ میان کاندیداها، دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون، اولین باری بود که این مجری شبکه خبری فاکس میزبانی مناظره‌ای برای انتخابات سراسری را بر عهده داشت.

آقای والاس برای سوالات سخت خود از هر دو کاندیدا، مورد ستایش کارشناسان هر دو حزب قرار گرفت و یکی از مفسران سیاسی او را «یکی از بهترین اشخاص در این کار» توصیف کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طی ریاست جمهوری ترامپ و در حالی که شبکه خبری فاکس به خاطر ستایش بی‌‌چون و چرا از رئیس جمهوری در تمام برنامه‌های خود، به استهزاء لقب «تلویزیون دولتی» گرفته است، آقای والاس شهرت و اعتبار خود را به عنوان یک روزنامه‌نگار حرفه‌ای حفظ کرد. او اقدامات دولت را مورد سوال قرار داده است و نکات مورد نظر مفسران جمهوری‌خواه را، هم در طول مراسم رسیدگی و تایید قاضی برت کاوانا برای دیوان عالی، و هم طی استیضاح رئیس جمهوری دونالد ترامپ، به چالش کشیده است.

در تازه‌ترین مورد که یکی از مصاحبه‌های فاجعه‌بار کاخ سفید در تابستان ۲۰۲۰ بود، آقای والاس در ۱۹ ژوئیه در مقابل رئيس جمهوری ترامپ نشست تا درباره طیف متعددی از مسایل بحث و گفت‌وگو کنند. او برای درستی‌سنجی همزمان اظهارات رئیس جمهوری در طول مصاحبه و پاسخگو نگاه داشتن او برای اقدامات دولتش، مورد ستایش همکارانش در رسانه‌ها، مفسران سیاسی، و به طور کل کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت.

آقای والاس گفته رئیس جمهوری را اصلاح کرد که در اوج اعتراضات «جان سیاه‌پوستان مهم است»، اظهار داشت جو بایدن می‌خواهد بودجه نیروهای پلیس را بکاهد و آن را به کل نابود کند. او پاسخ داد: «نه قربان او نمی‌خواهد چنین کاری کند.» و همچنین اطلاعات نادرست رئيس جمهوری درباره نرخ مرگ حاصل از کووید-۱۹ را به چالش کشید.

او می‌گوید که در طول زندگی خود به هر دو حزب رای داده است و سیاستمداران هر دو حزب، همواره نگران سوالات سرسخت و جدی او هستند.

«پروفایل» او در نشریه نیویورک تایمز می‌گوید او مشکلی ندارد که اندکی به عنوان فردی رازآلود و مرموز شناخته شود. در آن پروفایل آمده است: «برای هر طرفدار ترامپ که او را فردی خائن می‌داند، فرد لیبرالی وجود دارد که آرزو دارد ای کاش او سایر همکارانش، نظیر شان هنیتی، را محکوم می‌کرد.»

آقای والاس شش موضوع را برای اولین مناظره ریاست جمهوری ۲۰۲۰ انتخاب کرده است که هر یک ۱۵ دقیقه را به خود اختصاص خواهد داد: سابقه ترامپ و بایدن، دیوان عالی، کووید-۱۹، اقتصاد، درگیری‌های نژادی و خشونت در شهرها، و صحت و سلامت انتخابات.

© The Independent