فرماندار ویسکانسین خواستار لغو سفر برنامه‌ریزی شده ترامپ شد

«دیدار رئیس جمهور باعث می‌شود بخشی از منابع خود را معطوف حفظ امنیت ایشان کنیم»

دونالد ترامپ و همسرش ملانیا در گردهمایی ملی جمهوریخواهان در بالتیمور، ۲۶ آگوست۲۰۲۰-SAUL LOEB / AFP

فرماندار ایالت ویسکانسین از دونالد ترامپ خواست از سفر برنامه‌ریزی شده خود به کنوشا صرفنظر کند. او گفت، می‌ترسد، ورود رئیس جمهور «فقط التیام دردهای ما را دشوارتر کند.»

جنوب شهر میلواکی از روز ۲۳ آگوست، زمانی که یک افسر پلیس سفیدپوست جاکوب بلیک ۲۹ ساله سیاه‌پوست را با شکلیک هفت گلوله از پشت سر به زمین انداخت، صحنه موج جدیدی از تظاهرات «جان سیاهان مهم است» شده است.

ناآرامی‌ها، که موجب اعلام وضعیت اضطراری و صدها تماس تلفنی با نیروهای گارد ملی شده است، روز سه‌شنبه با شلیک یک تفنگدار تیم حراست به سه معترض وارد مرحله تازه‌ای شد. دو تن از این سه نفر بعدا در اثر جراحت جان باختند.

کایلی ریتن‌هاوس ۱۷ ساله به اتهام قتل آنتونی هابر و ژوزف روزنبام دستگیر شده است.

با این وجود، جاد دیری، معاون مطبوعاتی کاخ سفید، روز شنبه خبر دیدار رئیس جمهور از این شهر را از ایرفورس وان مخابره کرد، که با پاسخ فوری فرماندار ویسکانسین، تونی ایورز، رو به رو شد که کتبا او را از این کار برحذر داشته بود.

او روز یکشنبه نوشت: «من و سایر مسئولینی که اینجا با هم کار می‌کنیم، نگران معنایی هستیم که از حضور شما در کنوشا و این ایالت تعبیر خواهد شد.»

او ادامه داد: «می‌ترسم که حضور شما فقط التیام دردهای ما را دشوارتر کند. نگرانم که این حضور کار ما را برای اتحاد دوباره مردم و حرکت به جلو با تأخیر مواجه کند.»

«وظیفه ما این است که به عنوان منتخب مردم الگوی رهبری باشیم و برای مردمی که می‌دانیم زخم خورده و سوگوار هستند و غصه‌ها را تحمل می‌کنند ایجاد آرامش کنیم. الان وقت تفرقه‌افکنی نیست.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«الان وقت آن نیست که مسئولین منتخب مردم چشم خود را بر اشرار خارجی و شبه‌نظامیان مسلحی ببندیم که قصد نمک پاشیدن به زخم‌های ما را دارند.»

فرماندار گفت که دیدار رئیس جمهور باعث می‌شود بخشی از منابع خود را معطوف حفظ امنیت ایشان کنیم «در شرایطی که واجب‌تر آن است که همه توجه به حفظ امنیت مردم و حمایت از واکنش جامعه معطوف شود.»

نامه تأثرگذار آقای ایورز منعکس‌‌کننده اظهارات معاون فرماندار ایالتی، ماندلا بارنز، بود که پیش‌تر روز یکشنبه بیان کرده بود.

او در برنامه «درون سیاست» سی‌ان‌ان به جان کینگ گفت: «اگر به اظهارات فتنه‌انگیزانه رئیس جمهور توجه کنید، می‌بینید که همه آنها متمرکز بر ایجاد دشمنی بیشتر و تفرقه بیشتر در مورد همان چیزی است که امروزه در کنوشا می‌گذرد.»

آقای بارنز ادامه داد: «برای همین من نمی‌دانم با توجه به تمام اظهاراتی که رئیس جمهور تاکنون انجام داده چگونه آمدن او به اینجا می‌تواند کمکی برای ما باشد. ما قطعا الان به حضور او احتیاج نداریم.»

جاستین بلیک، عموی جاکوب بلیک، با اشاره به مخالفت نیروهای انتظامی و فتنه‌گران جناح راست با مدافعان اصلاحات پلیس، مشخصا رئیس جمهور را مسبب خشونت‌هایی می‌داند که در خیابان‌های کینوشا، و پیش از این در سایر شهرهای آمریکا، شاهد هستیم.

او در برنامه ای‌بی‌سی نیوز ضمن اشاره به این که خانواده بلیک مایل نیست «هیچ کاری» با رئیس جمهور داشته باشد گفت «وقتی مردی که در کاخ سفید نشسته دائما بر طبل نفرت می‌کوبد، چگونه می‌توان تصور کرد او مسبب این خشونت نیست؟»

در سخنرانی پذیرش نمایندگی سیاسی حزب جمهوری‌خواه در روز پنج شنبه، ترامپ در حالی «آشوب، ویرانی، آتش‌افروزی و خشونت» در «شهرهای تحت مدیریت دموکرات‌ها» را مورد حمله قرار داد که رقیب او، جو بایدن، روز یکشنبه او را به «دمیدن در آتش نفرت و نفاق در جامعه» متهم کرد و گفت او باید ناآرامی‌ها را محکوم کند.

© The Independent

بیشتر از جهان