اعزام نیروهای گارد ملی فدرال به ویسکانسین

فرماندار ایالتی برای فرونشاندن ناآرامی‌ها و خشونت‌ها از دولت ترامپ کمک خواست

خشونت‌های پس از آن آغاز شد که پلیس محلی روز یکشنبه به جاکوب بلیک شلیک کرد-Brandon Bell / Getty Images via AFP

دونالد ترامپ روز چهارشنبه اعلام کرد در پی توافق با ویسکانسین برای کمک گرفتن از دولت فدرال جهت فرو‌نشاندن سه شب آشوب و آتش‌افروزی و خشونت، گارد ملی را به منطقه کنوشا اعزام می‌کند.

رئیس جمهور گفت: پس از درخواست تونی ایورس، فرماندار ایالتی، جهت کمک از کاخ سفید، تصمیم گرفته نیروهای انتظامی فدرال را به این شهر اعزام کند.

ترامپ در توئیتر خود نوشت:«ما آشوب، آتش‌افروزی، خشونت و بی‌نظمی در خیابان‌های آمریکا را به هیچ وجه تحمل نمی‌کنیم. تیم من همین الان تلفنی با فرماندار ایورس صحبت می‌کرد و قرار شد دولت فدرال کمک اعزام کند (پورتلند هم باید همین کار را بکند!)»

این در حالی است که به گفته مارک میدوز، مدیر پرسنل کاخ سفید، آقای ایورس پیش‌تر گرفتن کمک از دولت فدرال را برای پایان بخشیدن به خشونت‌ها رد کرده بود. خشونت‌های پس از آن آغاز شد که پلیس محلی روز یکشنبه به جاکوب بلیک شلیک کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

میدوز سه‌شنبه شب در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز گفت: «ما اینجا گارد ملی را در حالت آماده‌باش داریم تا اگر فرمانده گارد ملی ایالتی کمک بیشتری خواست وارد عمل شویم. اما تا امروز فرماندار حاضر به قبول کمک نشده است.»

وی ادامه داد: «فرماندار (به ترامپ و میدوز) خبر داد که نفرات گارد ملی ویسکونسین را اضافه می‌کنیم و بنابراین برای مواجهه با اعتراضات نیازی به کمک فدرال نداریم.»

فرماندار روز سه‌شنبه در ایالت خود وضعیت اضطراری اعلام کرد و با افزایش صد در صدی تعداد سربازان گارد ملی ایالتی، آنها را به ۲۵۰ نفر رساند.

پذیرش کمک از گارد ملی فدرال پس از آن صورت گرفت که در سومین شب ناآرامی‌ها در کینوشا، دو نفر در اثر تیراندازی کشته و یک نفر زخمی شدند. تصاویر ویدیویی از صحنه درگیری مردی را نشان داد که اسلحه خود را بالا گرفته و چند تیر شلیک کرد. کلانتر منطقه کینوشا، دیوید بث، روز چهارشنبه به روزنامه میلواکی گفت پس از ادامه خشونت‌ها، تخریب و آتش‌افروزی‌ها، یک «تیم حراست» را برای گشت‌زنی در خیابان‌ها اعزام کرده است.

کایلی ریتن‌هاوس، یک شهروند ۱۷ ساله ایلینویز، پس از تیراندازی به دو نفر در ویسکونسین در شب سه‌شنبه، به اتهام قتل عمد بازداشت شده است.

به نوشته روزنامه دیلی دات، اسناد عمومی دادگاه «لیک کانتی»، اداره پلیس آنتیوک در پرونده شکایت جنایی آورده «مضنون از ایالت ویسکونسین فرار کرد تا مورد پیگرد قانونی قرار نگیرد.»

© The Independent

بیشتر از جهان