کامالا هریس در پاسخ به اتهامات نژادی ترامپ: انتظار تاکتیک های کثیف را داشتم

ترامپ ادعا کرده بود که خانم هریس واجد شرایط نامزدی پست معاون رئیس جمهور نیست

در صورت پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، خانم هریس اولین معاون سیاه‌پوست و آسیایی تبار آمریکا خواهد بود.- Olivier DOULIERY / AFP

کامالا هریس به اتهام آمریکایی نبودنش از سوی ترامپ پاسخ داد.

کامالا هریس، نامزد جو بایدن برای معاونت رئیس جمهور گفت که کارزار تبلیغاتی دونالد ترامپ به «دروغ‌پراکنی» و «فریب» ادامه خواهند داد. آقای ترامپ هفته گذشته نظریه توطئه‌ای را مطرح کرد که بر اساس آن، خانم هریس واجد شرایط نامزدی این پست نیست.

خانم هریس در مصاحبه‌ای با وبسایت «دگرایو» که روز یکشنبه منتشر شد گفت: «آنها می‌کوشند ذهن مردم آمریکا را از مسائلی واقعی که با آن درگیرند منحرف کنند، و انتظار دارم که به تاکتیک‌های کثیف رو بیاورند. ما آماده‌ایم. »

در صورت پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، خانم هریس اولین معاون سیاه‌پوست و آسیایی تبار آمریکا خواهد بود. پدر خانم هریس جامائیکایی و مادرش هندی‌اند، اما خودش در کالیفرنیا به دنیا آمده‌است.

روز شنبه، آقای ترامپ که در مورد محل تولد و صلاحیت باراک اوباما هم به نظریه‌های توطئه مشابهی استناد کرده‌بود، گفت که دیگر مسئله واجد شرایط بودن خانم هریس را "دنبال" نخواهد کرد، اما نظریات توطئه را هم رد نکرد.

آقای ترامپ روز پنجشنبه گفته بود: «امروز شنیدم که او [هریس] واجد شرایط نیست.» اشاره او به مقاله‌ای در نشریه نیوزویک بود که در آن جان ایستمن، وکیل و استاد دانشگاه چپمن، مسئله محل تولد خانم هریس را مطرح کرد. آقای ترامپ روز شنبه، آقای ایستمن را «وکیلی برجسته» توصیف کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقاله ایستمن با انتقادات گسترده و اتهام نژادپرستی روبه‌رو شد. سردبیران نیوزویک روز شنبه از انتشار مقاله او پوزش خواستند و در بیانیه‌ای گفتند: «این مقاله از سوی عده ای به عنوان ابزاری برای ترویج نژادپرستی و بیگانه‌هراسی به کار رفت. ما پوزش می‌خواهیم.» اما افزودند که به خاطر «شفافیت»، آن را از وبسایت نیوزویک حذف نخواهند کرد.

خانم هریس با اتهامات نژادی بیگانه نیست. در جریان انتخابات داخلی حزب دموکرات، پسر آقای ترامپ، دونالد ترامپ جونیور، توئیتی را بازنشر و سپس حذف کرد که می‌گفت: «کامالا هریس یک سیاه آمریکایی نیست. او نیمی هندی و نیمی جامائیکایی است.» ستاد خانم هریس این اظهارات را محکوم کرد و گفت که تکرار اتهاماتی است که به آقای اوباما وارد می‌شد. دونالد ترامپ بارها به‌غلط ادعا کرده بود که آقای اوباما متولد کنیاست.

دیگر اتهاماتی که آقای ترامپ و هوادارانش به خانم هریس زده‌اند «سوسیالیست» بودن، و «مخالفت با پلیس» است.