طوفان ایسایاس در سواحل شرقی آمریکا چهار قربانی گرفت

سیلاب و باد و باران باعث قطعی وسیع برق در نواحی طوفان‌زده شد

وزش بادهای کوبنده باعث شد برق هزاران نفر در ناحیه شمال غربی قطع شود و درختان فروبیفتند-GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

طوفان حاره‌ای ایسایاس با در هم کوبیدن کرانه شرقی ایالات‌متحده دست‌کم چهار کشته به‌جا گذاشت. در پی بارندگی‌های سنگین و سیل‌آسا در چندین ایالت، طوفان درخت‌ها را درهم شکست، خطوط برق را قطع کرد، گردباد به پا کرد و خانه‌ها را غرق سیلاب کرد.

 وزش بادهای کوبنده باعث شد برق هزاران نفر در ناحیه شمال غربی قطع شود و درختان فروبیفتند. طوفان گردباد چهار نفر را کشت و دست‌کم ۱۰ نفر دیگر را راهی بیمارستان کرد.

درحالی‌که این طوفان روز سه‌شنبه منطقه نیوانگلند را در هم کوبید پیش‌بینی کرده‌اند که بادهای قوی‌تر، باران‌های سنگین‌تر و سیلاب‌های ناگهانی بیش‌تری هنوز در راه باشد و خطر بروز گردباد وجود دارد. جریان هوای طوفانی و پرسرعت ایزایاس دو هفته پس‌ازآن که از آفریقا وارد اقیانوس اطلس شد در حال خروج از ایالات‌متحده است و پیش‌بینی کرده‌اند که باعث ده‌ها سانتی‌متر بارندگی در این منطقه شود.

درحالی‌که وضعیت هشدار طوفان همچنان برقرار است بعدازظهر سه‌شنبه سرعت این طوفان به ۶۳ کیلومتر در ساعت رسید و بیشینه سرعت بادهای پایدار آن به ۱۰۴ کیلومتر در ساعت رسید.

به گزارش سازمان ملی خدمات هواشناسی ایالات‌متحده، طبق  پیش‌بینی‌ها، کانون این طوفان صبح چهارشنبه وارد کانادا می‌شود.

باران‌های سنگین ناشی از طوفان ایسایاس مناطق کم ارتفاع ایالت‌های کارولینا و ویرجینیا و همچنین بخش‌هایی از مناطق شمال شرق را دچار سیلاب کرده است. این طوفان اواخر روز دوشنبه در کارولینای شمالی از دریا وارد خشکی شد و با حرکت در مسیر ساحلی وارد نیوانگلند شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طوفان با ورود از دریا به خشکی از وضعیت توفند رده یک فروکاسته شد و بیشینه سرعت بادهای پایدار آن به ۱۳۶ کیلومتر در ساعت رسید.

طوفان ایسایاس قبل از رسیدن به ایالات‌متحده باعث مرگ دو نفر در منطقه کاراییب شد.

این طوفان حین حرکت در کرانه شرقی ایالات‌متحده قدرت گردبادی خود را حفظ کرد و وقتی در نیمه‌شب دوشنبه در منطقه اوشن آیل بیچ واقع در کارولینای شمالی از دریا وارد خشکی شد آب‌های گرم هم به آن نیروی پیش‌رانشی داده بودند.

چند مورد آتش‌سوزی در منطقه طوفان‌زده هم رخ داد که آتش‌نشان‌های اوشن آیل و همچنین هاری کانتی در کارولینای جنوبی آن‌ها را مهار کردند.

امدادگران همچنین به یاری مردم گرفتار سیلاب در پنسیلوانیا و مریلند شتافتند. طبق اخبار در این مناطق در اوایل روز سه‌شنبه حدود ۲۲ سانتی‌متر باران بارید. بر اثر آتش‌سوزی در ساختمانی در این منطقه دست‌کم ۳۰ نفر نیز بی‌خانمان شده‌اند ولی هنوز مشخص نشده که آتش‌سوزی بر اثر طوفان رخ‌داده باشد. آسیب دیدن کسی را هم در این آتش‌سوزی گزارش نکرده‌اند.

درحالی‌که بیش از ۱۵ ساعت از ورود این باد به خشکی می‌گذرد سرعت تندترین بادهای پایدار آن به ۱۰۵ کیلومتر در ساعت رسیده است.

در روز سه‌شنبه سرعت باد در شهر نیویورک به ۱۲۸ کیلومتر در ساعت رسید که باعث تعطیلی قطار زمینی و  خط کشتی‌رانی جزیره استاتن آیلند شد.

بر اثر وزش تندباد در بروکلین بخشی از یک ساختمان فروریخت و به گفته بیل دی‌بلازیو شهردار نیویورک دو هزار اصله درخت در این شهر فروافتاده‌اند که در موارد روی ریل‌های راه‌آهن سقوط کرده‌اند.

در کرانه شرق ایالات‌متحده برق بیش از ۲٫۷ میلیون خانه و شرکت قطع‌شده است و ازجمله در بعدازظهر سه‌شنبه در شهر نیویورک بیش از صد و بیست هزار نفر برق نداشتند. این قطعی برق دومین قطعی برق در این منطقه بعد از طوفان گردبادی سندی در سال ۲۰۱۲ است.

به گفته فیل مورفی فرماندار نیوجرسی در این ایالت هم دسترسی دست‌کم ۱٫۲ میلیون نفر به برق قطع‌شده است.

وزش باد شدید در اوشن سیتی نیوجرسی دست‌کم بام یک‌خانه را از جا کنده است.

به گزارش اداره پلیس  نیویورک، ریشه‌کن شدن و فروافتادن درختی روی یک وانت باعث مرگ مرد ۶۰ ساله‌ای در این شهر شد. به گزارش کلانتری سنت‌مری کانتی در شهر مکانیکزویل مریلند نیز فروافتادن درختی روی خودروی یک زن باعث مرگ وی شد.

در ساعات اولیه روز سه‌شنبه که گردباد در ویندسور واقع در کارولینای شمالی یک محله خانه‌های سیار را در هم کوبید دست‌کم دو نفر جان باختند و ده دوازده نفر راهی بیمارستان شدند.

رون وسون رئیس شورای برتی کاتی با صدور اعلامیه‌ای گفت: وضعیت غم‌انگیزی است و داریم خسارت‌ها را ارزیابی می‌کنیم تا تصویری از کل حادثه به دست آوریم و ببینیم آمار لطمه دیدگان چقدر است.

طوفان و گردباد در ناحیه‌ای واقع در نزدیکی بیمارستان دویلستاون در پنسیلوانیا نیز خودروها را واژگون کرد و به چندین ساختمان آسیب زد. در مورد آسیب‌دیدگان این حادثه خبری منتشرنشده است.

دست‌کم هفت ایالت دچار گردباد شده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان