طوفان کیارا جرثقیل‌های عظیم را به چرخش درآورد و خم کرد

طوفان کیارا در سراسر بریتانیا خرابی به بار آورده

امواج خروشان در شمال بریتانیا، ۱۰ فوریه ۲۰۲۰- Paul ELLIS / AFP

بادهای بسیار تند طوفان کیارا در محوطه ساخت و سازی در شهر ساحلی ورتینگ، جرثقیل عظیمی را به چرخش درآورد و جرثقیل دیگری را هم در لندن «مانند رشته ماکارونی» خم کرد.

فیلم منتشر شده از این جرثقیل زرد در ساسکس غربی، آن را بر فراز ساختمان ۱۴۱ واحدی در دست ساختی در ساحل دریا نشان می‌دهد که در تندبادی با سرعت ۶۶ کیلومتر در ساعت، در حال چرخیدن است.

پلیس ساسکس می‌گوید «چندین گزارش» راجع به این جرثقیل دریافت کردند ولی به مردم اطمینان دادند که دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اداره پلیس ساسکس در توییتر اعلام کرد: «پلیس ساسکس با سازندگان ساختمان تماس گرفته است؛ سازوکار ایمنی این جرثقیل را طوری طراحی کرده‌اند که در تندباد به حرکت درآید.

در لندن هم یکی از ساکنان محله استنمور، عکس جرثقیلی را همرسان کرده که نشان می‌دهد جرثقیل «انگار که از جنس اسپاگتی باشد» روی خودش تا می‌شود.

لیندسی ولز،۳۶ ساله، می‌گوید: «انگار از جنس اسپاگتی باشد. جای شکرش باقی است که این حادثه در روزهای عادی هفته رخ نداد، چون ساختمانی که دارند می‌سازند خیلی بزرگ است و افراد زیادی در محوطه ساخت و ساز حضور دارند.»

طوفان کیارا در سراسر بریتانیا خرابی به بار آورده، حمل و نقل را مختل کرده و در سیل به راه انداخته است.

بیش از ۱۹۰ هشدار سیل و حدود ۱۷۰ اخطار سیل هنوز لغو نشده‌اند، چرا که امکان باد و باران‌های شدیدتر می‌آید. سازمان هواشناسی بریتانیا نیز هشدار داده که تگرگ، تندر و بادهای با سرعت بیش از۱۳۰ کیلومتر در ساعت ممکن است در غروب یکشنبه رخ دهد.

© The Independent

بیشتر از جهان