شهردار لس‌آنجلس: وضعیت شهر در خطرناک‌ترین سطح شیوع ویروس کرونا

ثبت بیش از ۲۵۰۰ مورد ابتلا و ۱۳ مورد مرگ مبتلایان در یک روز

وقتی هفته گذشته سطح خطر کووید-۱۹ در مرحله دوم و به رنگ «نارنجی» بود به لس‌آنجلسی‌ها هشدار داده شد از تماس نزدیک با دیگران خودداری کنند - MARIO TAMA / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

مقامات لس‌آنجلس اخطار داده‌اند تمهیدات سخت‌گیرانه‌تری برای قرنطینه ممکن است اجرا شود، چرا که تهدید کووید-۱۹ در سراسر کالیفرنیا در حال افزایش است.

شهردار اریک گارستی گفت برای برقراری تمهیدات سخت‌گیرانه‌تر قرنطینه تحت شرایط «اضطراری» آمادگی لازم فراهم است.

آقای گارستی گفت: «ما تاکنون این تعداد آمار افراد مبتلا یا مسری نداشته‌ایم.» تنها در روز دوشنبه بیش از ۲۵۰۰ مورد ابتلا و ۱۳ مورد مرگ مبتلایان در شهر لس‌آنجلس ثبت شد.

این صعود ممکن است سطح خطر را به «مرحله قرمز» برساند.

منطقه‌بندی رنگارنگ محلات بر اساس میزان شیوع و تهدید این ویروس کاری است که پیش‌تر در ماه جاری میلادی انجام شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای گارستی گفت: «قرمز به معنای تعطیلی مجدد همه چیز است، همه‌‌چیز به سخت‌گیرانه‌ترین روش ممکن. می‌خواهم به مردم اخطار دهم که خیلی به این مرحله نزدیک‌ایم.»

وقتی هفته گذشته سطح خطر کووید-۱۹ در مرحله دوم و به رنگ «نارنجی» بود به لس‌آنجلسی‌ها هشدار داده شد از تماس نزدیک با دیگران خودداری کنند.

آقای شهردار روز پنج‌شنبه گفت: «وقتی رنگ راهنما نارنجی است شما باید تا حد امکان در خانه بمانید و باید فرض بگیرید تمام افراد بیرون و پیرامون شما ناقل ویروس‌اند.»

در مقایسه، «مرحله قرمز» ممکن است باعث صدور دستورات رسمی در خانه ماندن شود که لس‌آنجلسی‌ها را بار دیگر برای جلوگیری از شیوع کووید-۱۹ خانه‌نشین خواهد کرد.

اظهارات آقای گارستی حاکی از آن است که شاید آقای شهردار تمهیدات سخت‌گیرانه‌تری از کل ایالت که روز دوشنبه اعمال شد در نظر دارد. از دوشنبه بسیاری از مراکز این ایالت دوباره به دستور فرماندار نیوسام تعطیل شدند.

این دستور باعث تعطیلی رستوران‌ها، میخانه‌ها، باشگاه‌های ورزشی، پیرایشگاه‌ها و مراکز مذهبی در سراسر ایالت شد.

آقای نیوسام گفت: «کووید-۱۹ به این زودی‌ها از بین نخواهد رفت، نه تا زمانی که واکسنی یا درمانی موثر برای آن پیدا شود. از تماس و آمد و شد با افراد خارج از خانواده خود پرهیز کنید. این واقعا کاری است که عقل سلیم حکم می‌کند ولی آمار نشان می‌دهد بسیاری از مردم آن را انجام نمی‌دهند.»

گروه‌های مذهبی و کارهای تجاری که از ماه مارس از قوانین قرنطینه این ایالت پیروی کرده‌ و تعطیل بوده‌اند، تعطیلی‌های جدید را محکوم کرده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان