آن چه برای سفر از بریتانیا به دوبی در تابستان امسال باید بدانید

دوبی از روز ۷ ژوئیه پذیرای گردشگران خارجی خواهد بود

خطوط هوایی امارات ایرویز، بریتیش ایرویز، کی ال ام و ایر فرانس، هم اکنون بین بریتانیا و دوبی پرواز می‌کنند - KARIM SAHIB / AFP

دوبی؛ شهری که همه روزهای سال آفتابی است و تنها چند روز باران به خود می‌بیند. بی‌دلیل نیست که این شهر مقصد بسیاری از گردش‌گران بریتانیایی است. در سال ۲۰۱۹ میلادی یک میلیون و دویست هزار بریتانیایی از دوبی بازدید کردند. اما سؤال این‌جاست که آیا تابستان امسال هم می‌توانید از این شهر بازدید کنید و آیا از شما استقبال خواهد شد؟

آیا مجاز به سفر از بریتانیا به دوبی هستم؟ 

وزارت خارجه و کشورهای مشترک المنافغ بریتانیا (FCO) در ماه مارس میلادی، با انتشار هشداری جامع از شهروندان خواست تا از سفرهای خارجی غیرضروری خودداری کنند، اما این هشدار اکنون برای ۶۷ کشور از تاریخ ۴ ژوئیه لغو شده است. 

امارات متحده عربی شامل این فهرست نبود، اما دوبی از روز ۷ ژوئیه پذیرای گردش‌گران خارجی خواهد بود. 

طبق توصیه وزارت خارجه بریتانیا سفر به دوبی غیرقانونی نیست، اما موجب باطل شدن بیمه سفر می‌شود و احتمالا به این معناست که در صورت بروز مشکل، گردش‌گران نمی‌توانند از کنسول‌گری و یا سفارت بریتانیا کمک بگیرند.

چگونه می‌توانم به دوبی سفر کنم؟

خطوط هوایی امارات ایرویز، بریتیش ایرویز، کی ال ام و ایر فرانس، هم اکنون بین بریتانیا و دوبی پرواز می‌کنند. 

اگرچه بلیط هواپیما ارازن نیست. نشریه ایندیپندنت دریافت که ارزان‌ترین پرواز مستقیم از بریتانیا، در ماه اوت، با خطوط هوایی بریتیش ایرویز، ۳۶۶ پوند است. 

اگر به دنبال بلیط ارزان‌ترید، در تاریخ ۲۰ اوت می‌توانید با پرداخت ۱۷۵ پوند از فرودگاه لوتون به دوبی سفر کنید. اما گره کار کجاست؟ این پرواز از طریق مسکو و استانبول به دوبی می‌رود. این یعنی، دو توقف و در مجموع حدود ۲۰ ساعت ماندن در راه. 

البته گزینه دیگر، بسته‌ها یا پکیج‌های مسافرتی است که شامل پرواز و هتل می‌شود. شرکت هواپیمایی ویرجین آتلانتیک روز ۴ اوت میلادی، پکیج مسافرتی پرواز مستقیم به دوبی از فرودگاه هیترو لندن را ارایه می‌دهد که قیمتش۸۳۰ پوند است و شامل هفت شب اقامت در هتل «کراون پلاز فستیول سیتی» با سرویس حمل‌ونقل خواهد بود.  

آیا هنگام رسیدن اجازه می‌دهند وارد شهر شوم؟

مسافران در بدو ورود به دوبی باید فرم‌های مربوط به وضعیت سلامت و نیز قرنطینه را پر کنند. این فرم‌ها باید پرینت گرفته و پس از تکمیل در بدو ورود به پرسنل وزارت بهداشت تحویل داده شوند. مسافران هم‌چنین ملزم به دانلود و ثبت اطلاعات خود در اپلیکیشن «کووید- ۱۹ دی اکس بی» (COVID-19 DXB ) هستند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مسافران از راه رسیده، باید قبل از سفر بیمه سلامت بین‌المللی داشته باشند و باید نتیجه آزمایش منفی پی سی آر کووید- ۱۹ خود را به تاریخ حداکثر چهار روز قبل از سفر، نشان دهند. چنان‌چه مسافران نتیجه منفی آزمایش‌ها را نداشته باشند و یا علائم ابتلا به کووید- ۱۹ از خود نشان دهند، در فرودگاه دوبی تست خواهند شد. 

تمامی بازدیدکنندگان از دوبی ملزم به پیروی از تدابیر بهداشت عمومی‌اند که از سوی مقام‌های دوبی اعلام شد، از جمله تدابیر مورد نیاز برای قرنطینه. 

هم‌چنین، پاسپورت شما باید از زمان ورود به دوبی به مدت حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد. 

 از تاریخ ۷ ژوئیه ، روی پاسپورت گردش‌گران برچسبی زده می‌شود که روی آن نوشته «به خانه دوم‌تان بسیار خوش آمدید»، این ابتکار عمل جدیدی است که درباره همه مسافران به امارات متحده اعمال می‌شود. 

آیا به محض ورود باید قرنطینه شوم؟

اگر نتیجه تست کووید- ۱۹ شما مثبت باشد، بله. براساس دستورالعمل دولت دوبی، تمامی گردش‌گرانی که مبتلا به کووید- ۱۹ هستند باید اطلاعات خود را در اپلیکیشن کووید- ۱۹ دی اکس بی ثبت کنند و خود را به مدت ۱۴ روز در تاسیسات دولتی فراهم شده از سوی مقام‌های دوبی با هزینه شخصی قرنطینه کنند. 

آیا مجاز به سفر در نقاط مختلف امارات متحده عربی خواهم بود؟

بله، بازدیدکنندگان می‌توانند آزادانه در سرتاسر امارات متحده عربی سفر کنند. 

آیا هتل‌ها فعال‌اند؟

بله. هتل‌ها در ماه مه میلادی در دوبی با رعایت مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی، از جمله در مورد تخت‌های آفتاب‌گیری کنار ساحل، باز شدند. 

آیا رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و مراکز گردش‌گری بازند؟

اکثر فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و مراکز گردش‌گری بازگشایی شده‌اند. مراکز خرید بزرگ و اصلی نیز از جمله دوبی مال، مال امارات و آوت لت مال دوبی در ماه اوریل بازگشایی شدند. 

تمامی سواحل عمومی و خصوصی هتل‌ها، پارک‌های بزرگ، سینماها، موزه‌ها و مراکز گردش‌گری اصلی مانند پارک آبی آتلانتیس (Atlantic Aquaventure) و سیاره سبز (Green Planet )‌ باز هستند. 

چه مقرراتی وضع شده است؟

پوشیدن ماسک صورت اجباری است حتی در سواحل. نپوشیدن ماسک صورت جریمه‌ای ۶۵۰ پوندی به همراه خواهد داشت. عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی دو متری نیز جریمه‌ای مشابه خواهد داشت. عدم پیروی از مقررات برای افراد خاطی، خطر معرفی و رسوایی آن‌ها از طریق انتشار عکسشان در رسانه‌های محلی را به همراه دارد. 

آیا پس از بازگشت به بریتانیا باید خود را قرنطینه کنم؟

بله. امارات متحده عربی شامل لیست ۵۹ کشوری نیست که دولت بریتانیا مسافران آن‌ها را در بدو ورود به انگلستان از قرنطینه ۱۴ روزه معاف کرده است. بنابراین مسافرانی که از دوبی بازمی‌گردند باید ۱۴ روز خود را قرنطینه کنند. 

© The Independent

بیشتر از سفر