کرونا در دوبی؛ هر سه روز یک‌بار اجازه خروج از خانه دارید

امیرنشین دوبی تدابیر بهداشتی برای کنترل ویروس کرونا را تشدید کرده است

مقررات قرنطینه در امیرنشین دوبی، به‌روز‌رسانی شده است. بر این اساس افرادی که نیاز به دریافت پول نقد از دستگاه‌های خودپرداز دارند، هر پنج روز یک‌بار می‌توانند این مجوز را دریافت کنند. همچنین خرید مواد غذایی و اقلام بهداشتی از داروخانه‌ها تنها هر سه‌روز یک‌بار امکان‌پذیر است.

انجام سفرهای ضروری تنها مطابق دستورالعمل کمیته عالی مدیریت بحران امکان‌پذیر است. برای انجام سفرهای ضروری نیز لازم است قبل از ترک منزل، دلیل انجام آن سفر در سیستم آنلاینی که به همین منظور طراحی شده است، ثبت شود.

در صورتی که از ماشین شخصی استفاده شود، رانند ملزم است که ملیت، شغل، شماره تلفن، شماره شناسنامه و شماره پلاک خودرو را در این سیستم ثبت کند.

همچنین ساکنان دوبی اگر قصد برداشت پول از خودپرداز دارند تنها می‌توانند به نزدیک‌ترین دستگاه به محل زندگی‌شان مراجعه کنند و مدت‌زمان این رفت‌وآمد نباید از یک‌‌ساعت تجاوز کند.

ملاقات با بیماران در بیمارستان‌ها نیز تا اطلاع ثانوی ممنوع است و مراجعه افراد به بیمارستان و مراکز پزشکی تنها در صورتی که وضعیت حاد و فوری باشد، امکان‌پذیر است.

ترک خانه تنها زمانی میسر خواهد بود که سیستم آنلاین مدیریت بحران کرونا با درخواست شما موافقت کند، در غیر این‌صورت مأموران پلیس فرد را جریمه خواهند کرد.

پلیس دوبی اعلام کرده است که این سیستم آنلاین به صورت خودکار مجوزها را صادر می‌کند و آن را به صورتی انجام می‌دهد که هیچ نقطه تجمعی در شهر ایجاد نشود.

نخستین مورد از بیماری کووید۱۹ در امارات متحده عربی در روز ۲۹ ژانویه مشاهده شد. با مبنا قرار دادن اطلاعات رسمی کشورها، امارات نخستین کشور خاورمیانه بود که ویروس کرونا به آن راه یافت. نخستین بیمار، یک خانم ۷۳ ساله چینی بود که از بیماری کرونا رهایی یافت و در روز ۹ فوریه از بیمارستان مرخص شد.

از زمان شیوع ویروس کرونا در این امیرنشین، ۶۷۸۱ نفر مبتلا و ۴۱ نفر قربانی شده‌اند.

پیش‌تر، مقامات دوبی دلیل افزایش سختگیری‌ها در رفت‌وآمد ساکنان را حفاظت از سلامتی و ایمنی جامعه محلی در برابر شیوع ویروس کرونا ذکر کرده‌ بودند. آن‌ها گفته‌ بودند که چنین سخت‌گیری‌هایی به تلاش‌های آن‌ها برای مبارزه با کووید۱۹ کمک خواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علاوه بر آن، همه افرادی که خانه‌های خود را ترک می‌کنند، باید ماسک به صورت داشته باشند، دستکش به دست کنند و مطمئن شوند که با فاصله مناسبی از بقیه قرار دارند.

گفته شده است که هر کسی که این محدودیت‌ها را نقض کند، با اقدامات حقوقی بسیار جدی مواجه خواهد شد. چرا که به گفته مقامات محلی، فرمان‌برداری مردم از این محدودیت‌ها، برای موفقیت مقرراتی که به‌منظور مقابله با کرونا اتخاذ شده است، حیاتی خواهد بود. حتی به افراد گفته شده است که وقتی برای خرید از منزل خارج می‌شوند، مطمئن شوند که رسید خریدهای خود را به همراه داشته باشند که در صورت متوقف شدن توسط پلیس، بتوانند دلیل خارج شدن از منزل خود را اثبات کنند.