تعدیل قوانین محدودیت تردد و قرنطینه در دوبی

جریمه عدم استفاده از ماسک صورت ۱۰۰۰ درهم است

شهروندان در دوبی ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی هستند-KARIM SAHIB / AFP

شهروندان دوبی که از امروز امکان تردد بدون مجوز در فاصله زمانی ۶ صبح تا ۱۰ شب را به دست آوردند، به تدریج تعدیل قوانین محدودیت رفت و آمد و تعطیلی عمومی را در حوزه‌های دیگر اجتماعی تجربه می‌کنند.

به دنبال شیوع بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ در امارات متحده عربی، قوانین سختگیرانه محدودیت رفت و آمد و تعطیلی عمومی به اجرا درآمد. قوانینی که طیف وسیعی از محدودیت‌ها شامل تعطیلی مراکز خرید، دریافت مجوز خروج از خانه برای شهروندان و تعطیلی مساجد را به دنبال داشت.

اکنون همزمان با آغاز ماه رمضان، برخی از این محدودیت‌ها با رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی تعدیل شده،‌ اما مساجد و زیارتگاه‌ها سینماها، مراکز تفریحی و ورزشی و حتی اتاق‌های پرو در فروشگاه‌ها، همچنان تعطیل خواهند بود و گردهمایی‌های بزرگ نیز ممنوع است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مراکز و شرکت‌های مجاز به فعالیت نیز باید تنها از ۳۰ درصد پرسنل خود استفاده کنند و بقیه کارمندان باید از خانه و با دورکاری کار خود را انجام دهند.

استفاده از ماسک صورت برای شهروندان اجباری است و عدم استفاده از آن هزار درهم جریمه دارد. شهروندان می‌توانند یک تا دو ساعت در محدوده محل زندگی خود ورزش کنند و تعداد افرادی که با هم ورزش می‌کنند نباید بیشتر از ۳ نفر باشد. دیدار اعضای خانواده درجه یک و دو با حفظ فاصله اجتماعی مجاز است اما همچنان این دیدارها محدود به پنج نفر خواهد بود.

رستوران‌ها نیز می‌توانند با ۳۰ درصد ظرفیت، استفاده از ظروف یک‌بار مصرف و در نظر گرفتن دو متر فاصله بین مشتریان کار کنند.

سیستم حمل و نقل عمومی نیز با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی فعال خواهد شد و سرنشین‌های تاکسی‌ها محدود به ۲ نفر خواهد بود.

همزمان با تعدیل محدودیت‌ها خط هوایی امارات نیز اعلام کرده است که از فردا پرواز‌های محدود به ۸ شهر جهان شامل لندن و فرانکفورت را از سر می‌گیرد. مسافران این پروازها باید از ماسک استفاده کنند و فاصله‌گذاری اجتماعی بین مسافران رعایت می‌شود.

بیشتر از جهان