گوگل علت ناپدید شدن عکس چرچیل در بخش جستجو را بررسی می‌کند

نماینده حزب محاظه کار بریتانیا: چرچیل نبود، اروپای غربی به بردگی گرفته می‌شد

در جریان اعتراضات ضد نژاد پرستی در جهان، درمورد میراث چرچیل بحث‌های انتقادی مطرح شده است- AFP

همزمان با منازعات بوجود آمده بر سر میراث رهبر دوران جنگ، گوگل اعلام کرد که در حال بررسی علت گم شدن یکی از عکس های وینستون چرچیل، نخست وزیر پیشین بریتانیا، از لیست جستجو است.

این شرکت از ساندی مورنینگ برای ناپدید شدن این عکس از لیست «نمودار دانش» گوگل، عذرخواهی کرد و افزود که هنوز بسیاری از عکس های چرچیل در این موتور جستجو، پیدا می شوند.

گروه رابط جستجوی گوگل در توضیحی در توییتر نوشت: «ما مطلع شده ایم که عکسی از آقای وینستون چرچیل از محل نمودار دانش گوگل، ناپدید شده است. ما برای بوجود آمدن هر نوع نگرانی عذرخواهی می کنیم. این مسئله عمدی نبوده و رفع خواهد شد.»

این مشکل که اواسط روز یکشنبه رفع شد تنها مختص و منتسب به چرچیل نبود و چنین مشکلات مشابهی برای تصاویر نخست وزیران سابق، هارولد ویلسون، رمزی مک دونالد و استنلی بالدوین هم اتفاق افتاد. این غول جستجو گفت که احتمالا تصاویر به طور موقت و طی به روز شدن، ناپدید شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نماینده جناح محافظه کار سیمون کلارک از جمله کسانی بود که در طول واکنش های بوجود آمده در رسانه های اجتماعی درباره این موضوع اظهار نظر کرد.

آقای کلارک در توئیتر نوشت: «واقعا تکان دهنده است اگر که این سیاست عامدانه گوگل باشد. اگر به خاطر این مرد که حالا تصویرش گم شده است نبود، اروپای غربی قطعا به بردگی می رفت.»

بعد از اینکه تظاهرات ضد نژاد پرستی در سراسر کشور شدت گرفت، درمورد میراث چرچیل و سایر چهره های تاریخی مناظراتی در طی هفته های اخیر صورت گرفته است.

آخر هفته گذشته طی یک تظاهرات، یکی از مجسمه های چرچیل در لندن با نوشتن کلمه «نژاد پرست» روی آن، آسیب دید.

بوریس جانسون به دنبال آن گفت که حمله کردن به این تعداد از مجسمه ها «دروغ گفتن درباره تاریخ مان است» و این تظاهرات توسط گروههای افراطی مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

گروهی از فعالان جناح راست افراطی که خودشان را «محافظت کنندگان مجسمه» می نامند، روز شنبه گرد هم آمده و گفتند که می خواهند از یادبودهای پایتخت محافظت کنند.

تظاهرکنندگان به خشونت علیه پلیس دست زدند و اشیایی مثل بطری شیشه ای و نارنجک های دودزا، به سمت افسران پلیس پرتاب کردند. در نتیجه این کشمکش بیش از۱۰۰ نفر دستگیر شدند.

 

© The Independent

بیشتر از زندگی