ماسک، بنیان‌گذار شرکت تسلا اعلام کرد تمام اموالش را خواهد فروخت

آقای ماسک قرنطینه را «فاشیستی» خوانده و گفته است باید با لغو آن «آزادی» را به آمریکا بازگرداند

ایلان ماسک، بنیان‌گذار شرکت تسلا WIN MCNAMEE /  Getty Images via AFP

ایلان ماسک در یک رشته توییت عجیب گفته است که «تقریبا تمام» أموال منقولش را خواهد فروخت و شرکتش نیز دستخوش تغییرات عظیمی شده است. 

این برخورد به دنبال انتقادات گسترده‌تری از مقررات قرنطینه  صورت گرفته است که آقای ماسک آن را «فاشیستی» خوانده و گفته است باید با لغو آن «آزادی» را به آمریکا بازگرداند.

آقای ماسک در تازه‌ترین توییت‌هایش، ضمن تکرار تقاضاهایی برای برداشتن قرنطینه مطرح شده بود، نوشت:«حالا آزادی مردم را به آن‌ها بازپس بدهید.» او سپس در یک رشته توییت، سرود ملی آمریکا را منتشر کرده است.

او در نخستین پست توییتریش نوشت:«من تقریبا تمام أموال منقولم را می‌فروشم. دیگر مالک خانه‌ای نخواهم بود.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای ماسک در ادامه نوشت:«ارزش سهام تسلا بیش از حد بالاست.» به دنبال انتشار این اظهارات، ارزش سهام تسلا بلافاصله ده سنت در هر سهم افت کرد.

سومین توییت آقای ماسک می‌گوید:«آزادی مردم را به آن‌ها بازپس بدهید.» به دنبال آن، ایلان ماسک از آخرین عبارات سرود ملی آمریکا نقل قول کرد. 

در روزهای اخیر بسیاری از پست‌های آقای ماسک مقررات قرنطینه دولت را مورد انتقاد قرار داده و گفته است که به مردم در مورد وسعت بحران ویروس کرونا اطلاعات نادرست داده شده است.

او در یک رشته توییت در هفته جاری نوشت: «آمریکا را آزاد کنید.» و «آزادی مردم را به آن‌ها پس بدهید.»

او همچنین با استفاده از تارنمای عایدات سهام تسلا در میان زخم زبان های دیگر، مقررات قرنطینه را «فاشیستی» خوانده است.

در گذشته نیز آقای ماسک از حساب توییترش برای پست پیام‌های نامعمول استفاده کرده است.

او گفته است که در گذشته، ماهیت پیام‌های عجیبش باعث شده بوده که توییتر به تصور این که پیام‌ها کار یک هکر است، حسابش را مسدود کند.

پیامد توییت‌های رئیس تسلا بر افت ارزش سهام شرکت، این نظریه را مطرح کرده است که توییت‌های آقای ماسک پیش از انتشار باید نظارت شود. اما آقای ماسک می‌گوید چنین اقدامی به خاطر اصل «آزادی بیان» اعمال نشدنی است.

محبوبیت حساب کاربری آقای ماسک  که ۳۳ میلیون پیرو دارد، آن را به یکی از مراکز توجه هکرها و متقلبان تبدیل کرده است. آن‌ها اما اغلب کوشیده‌اند تا  با کنترل حساب‌های تایید شده دیگری و قلمداد کردن‌شان به نام او، تظاهر کنند که آن حساب‌ها متعلق به حساب کاربری رسمی اوست. 

در گرماگرم توییت‌های آقای ماسک، اداره کل ملی هوانوردی و فصا (ناسا) اعلام کرد که یکی دیگر از شرکت‌های آقای ماسک، اسپیس اکس، یکی از سه موسسه‌ای است که سفینه بازگشت مجدد انسان به کره ماه را تولید خواهد کرد. اسپیس اکس هم‌اکنون نیز تعدادی قرارداد، از جمله شرکت در برنامه اعزام فضانوردان ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی ظرف تنها چند هفته،  با دولت ایالات متحده منعقد کرده است.

© The Independent

بیشتر از زندگی