افزایش اضطراب جدایی در سگ ها در دوران پساقرنطینه

در دوران اپیدمی کرونا، صاحبان سگ با دورکاری، اوقات بیشتری را با سگ هایشان در خانه می گذرانند

 حدود ۸.۵ میلیون سگ در بریتانیا وجود دارد و ۲۴ درصد از خانواده ها یک سگ و یا بیشتر دارند - PIXABAY

یک خیریه حمایت از حیوانات هشدار داده که قرنطینه می تواند همچون «بمب ساعتی» برای اضطراب جدایی در سگ ها عمل کند. 

در دوران اپیدمی کرونا، صاحبان سگ با دورکاری و نرفتن به محل کار، اوقات بیشتری را با سگ هایشان در خانه می گذرانند.

اما خیریه «داگز تراست» بیم آن دارد که سگ ها ممکن است پس از پایان قرنطینه و بازگشت صاحبانشان به کار، به شدت دچار اضطراب شوند. 

ریچل کیسی، مدیر گروه مطالعه و رفتار سگ این خیریه، گفت: «برای خیلی از ما، بودن با سگ هایمان در دوران قرنطینه فوق العاده بوده و سگ ها هم متقابلا عاشق این هستند که ما اطرافشان باشیم. اما همه این توجهات می تواند باعث بروز حس اضطراب و نگرانی شدیدی مانند بمب ساعتی در سگ ها شود.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 او افزود: «‌اگر سگ ها به بودن ما عادت کنند و انتظار داشته باشند همیشه آنجا باشیم، تحمل تنها ماندن برای آنها وقتی به زندگی عادی برمیگردیم و ۲۴ ساعته در خانه نیستیم، بسیار دشوار خواهد بود.»

خانم کیسی به صاحبان سگ توصیه کرده که از هم اکنون آمادگی های لازم را آغاز کنند تا سگ ها پس از پایان قرنطینه دچار استرس های غیرضروری نشوند. 

او گفت: «باید برای پیشگیری از مشکلات بعدی، همین حالا دست به کار شویم و این کار ساده است. فقط کافی است هر روز برای مدت کوتاهی از سگ تان جدا شوید تا بتوانند به تنهایی عادت کنند. مثلا هنگام دورکاری و یا آموزش بچه هایتان، میتوانید با استفاده از یک در یا حفاظ کودکان، سگ را در محیطی جداگانه برای یک یا دو ساعت نگه دارید.»

خانم کیسی خاطر نشان کرد: «با برنامه ریزی روزانه برای سگ هایتان، از جمله ساعات جداسازی آنها، ورزش، زمان بازی، سایر فعالیت ها ( مثلا دادن اسباب بازی پر شده از غذا به سگ) و زمان آرامش، شما میتوانید تضمین کنید که سگ ها با شرایط پس از بازگشت به زندگی عادی خو بگیرند.»  

به گزارش این خیریه، حدود ۸.۵ میلیون سگ در بریتانیا وجود دارد و ۲۴ درصد از خانواده ها یک سگ و یا بیشتر دارند.

داگز تراست، با شبکهای از ۲۱ مرکز پناهگاه سگ، بزرگترین خیریه رفاهی سگ ها در بریتانیا و ایرلند محسوب می شود که سالانه از ۱۵ هزار سگ نگهداری و مراقبت می کند. 

در سال ۲۰۱۶ میلادی، ۳۳ هزار تماس در رابطه با سگ های ناخواسته از سوی مردم با این خیریه صورت گرفته است. 

© The Independent

بیشتر از زندگی