جرمی هانت خواستار تسریع برنامه ردیابی کرونا از سوی دولت شد

این سیاست‌مدار می‌گوید ردیابی کرونا باید در سطحی گسترده انجام شود

جرمی هانت: اگر بخواهیم کابینه گزینه لغو قرنطینه را تا سه هفته دیگر مدنظر قرار دهد، باید واقعا وارد عمل شویم- ISABEL INFANTES / AFP

وزیر سابق بهداشت بریتانیا می‌گوید اگر وزرای کابینه قصد دارند با اجرای برنامه ردیابی افراد آلوده به ویروس کرونا به سمت پایان دادن به قرنطینه پیش بروند، این اقدام باید در اسرع وقت انجام شود.

جرمی هانت می‌گوید در کره جنوبی بیش از هزار نفر مسئول ردیابی ویروس کرونا هستند، در حالی که پیش از آن که دولت بریتانیا در ماه مارس و در حین شیوع بیماری این برنامه را متوقف کند، کمتر از ۳۰۰ نفر درردیابی افراد آلوده به کرونا فعالیت داشتند.

آقای هانت گفت، باید عملیات ردیابی مظنونان به ابتلا به کووید ۱۹«به شدت گسترش» یابد.

آقای هانت افزود که «درخواست جدی» دارد که تصمیمات عمده در مورد نحوه از سرگیری روند ردیابی مبتلایان به ویروس، «بسیار بسیار سریع» اتخاذ شود.

او در برنامه «تودی» رادیوی چهار بی بی سی، گفت:«اگر بخواهیم کابینه گزینه لغو قرنطینه را تا سه هفته دیگر مدنظر قرار دهد، باید واقعا وارد عمل شویم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقامات ارشد حزب محافظه‌کار نیز خواهان آنند که وزرای کابینه با مردم مثل انسان‌هاب عاقل و بالغ رفتار کنند و آن‌ها در جریان راهبرد خروج از قرنطینه بگذارند.

سِر ایان دانکن اسمیت، رهبر سابق حزب ‌محافظه‌کار، می‌گوید که دولت نباید با اجتناب از گفت‌وگو در مورد این مسئله، با مردم مثل «کودک» رفتار کند.

او به نشریه تایمر گفت:«دولت باید بپذیرد و اذعان کند که ما از قرنطینه خارج می‌شویم.»

«ما باید به مردم بریتانیا اعتماد کنیم و با آن ها مثل کودک رفتار نکنیم. باید به بلوغ فکری آن‌ها احترام بگذاریم. مردم باید بدانند که از نظر اقتصادی، خورشید از پس ابر بیرون می‌آید.»

این نگرش از طرف دبیران تعدادی از کمیته‌های پارلمانی بریتانیا نیز تکرار شده است.

سِر کی یر استارمر، رهبر حزب اقلیت کارگر، وزرای کابینه را به (تداوم) عدم شفافیت در مورد راهبرد خروج از قرنطینه به این بهانه که بوریس جانسون همچنان در«چکرز» دوره نقاهت از کووید ۱۹ را طی می‌کند، متهم کرده است.

سخنگوی نخست وزیر گفته است که این ادعا «درست نیست.»

© The Independent