شهردار لس‌انجلس: حضور در مراکز خرید بدون ماسک ممنوع!

بیش از هفت هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹ در لس‌انجلس گزارش شده است

مراکز خرید می‌توانند از ورود مشتریان بدون ماسک جلوگیری کنند-Alfredo ESTRELLA / AFP

شهردار لس‌آنجلس به ساکنان آن شهر هشدار داده است که قبل از خروج از خانه برای خرید در دوران همه‌گیری کرونا ماسک صورت بپوشند، چرا که در غیر این صورت در طول قرنطینه اجباری اجازه حضور در فروشگاه و سایر اماکن را نخواهند داشت.

اریک گارستی اعلام کرد که مقررات جدید از شامگاه جمعه شروع شده است و تمام مشتریان را ملزم می‌کند که هنگام خرید در اماکنی نظیر داروخانه و فروشگاه‌های مواد غذایی، صورت خود را با یک ماسک پارچه‌ای بپوشانند.

اگر ساکنان از پیروی از مقررات جدید سر باز زنند، کارمندان فروشگاه‌های مذکور می‌توانند از ارائه خدمات به آنها خودداری کنند.

شهردار لس‌آنجلس روز سه‌شنبه گفت: «ما باید از تمام کارکنان درگیر در خط مقدم این بحران محافظت کنیم. تمام ما در طول این دوران اضطراری نیروهای امدادی هستیم. تمام کارفرمایان باید کارگران خود را امن و ایمن نگاه دارند، و همین طور لس‌آنجلسی‌هایی که می‌خواهند از این فروشگاه‌ها خرید کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

راهنمای جدید همچنین از شهروندان می‌خواهد که قبل از ورود به خودروهای سواری نظیر تاکسی یا ماشین‌های اوبر نیز به صورت خود ماسک بزنند.

از زمان کشف اولین مورد ابتلا به کووید-۱۹ در ایالات متحده در ۲۰ ژانویه، تا کنون حدود ۷ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونای جدید در شهر لس‌آنجلس گزارش شده است.

بر اساس آخرین آمار، حداقل ۱۶۹ نفر تاکنون در این شهر در اثر ابتلا به کووید۱۹جان باخته‌اند؛ هرچند مقامات بهداشتی اظهار داشته‌اند که آمار واقعی به احتمال زیاد خیلی بیشتر خواهد بود، چرا که مشکلاتی جدی در زمینه پخش و توزیع بسته‌های آزمایش ابتلا در سراسر کشور توسط دولت فدرال وجود داشت.

آقای گارستی با اعلام تمهیدات جدید، همچنین مالکان فروشگاه‌های مختلف را تشویق به نصب تجهیزات محافظتی تکمیلی (مانند شیشه پلاستیکی) در فروشگاه‌های خود کرد تا به عنوان حایل میان کارگران این تجارت‌های اساسی و مشتریان آنها عمل کند.

شهردار گفت، با حفاظت از کارگران و اجتناب از تماس مستقیم با مشتریان «در تمام مراحل خرید و فروش»، کارکنان خط مقدم مبارزه با بحران قادر خواهند بود علی‌رغم شیوع این بیماری عالم‌گیر سلامت خود را حفظ کنند و با کاهش نرخ انتقال ویروس در سراسر شهر، باعث شوند که «نرخ شیوع آهسته شود.»

آقای گارستی همچنین از کسب‌وکارهای مختلف خواست تا تمهیدات بهداشتی تکمیلی هم برای کارکنان خود در نظر بگیرند و در مصاحبه‌ای با شبکه ان‌بی‌سی گفت: «فروشگاه‌هایی که اکنون باید باز بمانند و فعالیت کنند، باید همچنین مطمئن شوند که کارمندان آنها به دستشویی‌های تمیز و بهداشتی دسترسی داشته باشند و وسایل شست‌وشو و تمیزکاری مانند صابون و مایع دستشویی در اختیارشان باشد و بتوانند هر نیم ساعت دستان خود را بشویند.»

© The Independent

بیشتر از جهان