کرونا در نیویورک؛ هفته‌های بحرانی پیش روست

شهردار نیویورک می‌گوید تنها برای یک هفته تجهیزات پزشکی باقی مانده است

چهره متفاوت میدان تایمز نیویورک، یکی از شلوغ‌ترین مکان‌های توریستی جهان - SPENCER PLATT / AFP

بیل دی بلاسیو، شهردار شهر نیویورک با هشدار درباره شیوع گسترده کرونا در این شهر از بدتر شدن وضعیت در هفته‌های پیش رو خبر داد.

شیوع گسترده ویروس کرونا در ایالت «نیویورک»و مشخصا شهر پرجمعیت نیویورک نگرانی‌های بسیاری را برای مقامات شهری و ایالتی به وجود آورده است. 

به گفته دی بلاسیو، شهردار شهر نیویورک، امکانات پزشکی بیمارستان‌های نیویورک فقط برای یک هفته دیگر ممکن‌پذیر است و پس از آن مراکز درمانی با مشکل کمبود وسایل پزشکی مواجه خواهند شد. 

به گفته شهردار نیویورک تنها می‌توان برای یک هفته دیگر تضمین کرد که امکانات پزشکی کافی وجود دارد و بعد از آن اگر درخواست‌ها برای ارسال تجهیزات پزشکی به نتیجه نرسد مراکز خدمات پزشکی در این شهر پرجمعیت کفاف نگهداری از مردم بیمار را نخواهد داشت. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دی‌بلاسیو گفته است که وضعیت  بحران کرونا در هفته پیش‌رو «بد» و در روزها و هفته‌های بعد «وخیم‌تر» خواهد شد.

دی‌بلاسیو که صبح امروز با شبکه تلویزیونی سی‌.‌ان.‌ان گفتگو می‌کرد، بارها در صحبت‌های خود به عمق فاجعه همه‌گیری ویروس کرونا در این شهر اشاره کرد و گفت که بارها در این زمینه با دونالد ترامپ و مایک پنس حرف زده و گفته است که کمک‌های دولتی باید در آمریکا «اولویت‌بندی» شود و شهری مثل نیویورک در موقعیت بسیار خطرناک‌تری نسبت به دیگر شهرها و ایالت‌ها قرار دارد باید سریع‌تر از دسترسی به امکانات و تسهیلات برخوردار شود. 

دی‌بلاسیو تاکید کرد که شرایط بسیار بحرانی شهر نیویورک باعث شده که ما از هر کمکی برای عبور از این بحران عبور کنیم. 

شهردار این کلان‌شهر دنیا و یکی از اصلی‌ترین مراکز اقتصادی دنیا گفته است که «این تازه آغاز بحران است و انتظار نمی‌رود این اپیدمی تا ماه آوریل و حتی ماه مه از میان برود.»

دی‌بلاسیو در حرف‌های خود تاکید کرد که شرایط کنونی نباید باعث آن شود که دسترسی به وسایل و تجهیزات پزشکی منحصر به کسانی شود که توانایی مالی بیشتر دارند و باید برای همه شهروندان ممکن باشد.

پیش از این فرماندار ایالت نیویورک، رییس‌جمهور آمریکا را به اجرای «فوری» قانون اولویت دفاعی ترغیب کرد که کارخانجات را به تولید تجهیزات و مواد مورد نیاز وادار می‌سازد و تولید تجهیزات دارویی را ملی می‌کند، که موجب می‌شود نیویورک و دیگر ایالت‌ها مجبور به رقابت با دیگر نظام‌های بیمارستانی برای تجهیزات گران‌قیمت نباشند. 

اندرو کومو، فرماندار نیویورک، از جامعه مهندسان ارتش آمریکا هم خواسته بود تا هرچه سریعتر بیمارستان‌های موقتی برپا کنند و از آژانس مدیریت امور اضطراری فدرال هم خواسته بود تا بیمارستان‌های صحرایی ۲۵۰ تخت‌خوابی را در شهر نیویورک بسازند. او هشدار داده که ایالت نیویورک کماکان از نظر تجهیزات و امکانات و کادر درمان برای مقابله با موج بیماران در هفته‌های آینده، فقیر است. 

امروز هم‌چنین شهردار نیویورک اعلام کرد که امکان باز شدن مدارس این شهر در ماه‌های باقی‌مانده از سال تحصیلی وجود دارد. 

دستور تعطیلی مدارس در شهر نیویورک هفته گذشته اعلام شد.

بیشتر از جهان