دروازه‌بان استون‌ویلا برای ۲۵ دقیقه نتوانست نفس بکشد

پپه رینا پس از ابتلا به کووید-۱۹ دوران بهبودی را سپری می‌کند

پپه رینا دروازه‌بان ۳۷ ساله اسپانیایی تیم استون ویلا- MARCO BERTORELLO / AFP

پپه رینا، دروازه‌بان استون ویلا، برملا کرد که چطور در دست و پنجه نرم کردن با  ویروس « دیگر نمی‌توانست نفس بکشد» و به مدت ۲۵ دقیقه «بدون اکسیژن» سر کرد.

این دروازه‌بان ۳۷ ساله که به صورت قرضی از باشگاه ناپولی به استون‌ویلا آمده است، در مصاحبه با روزنامه کوریره دلو اسپورت گفت، در حال بهبود و  پشت سر گذاشتن «بدترین لحظات زندگی‌»اش است.

او که نخستین بار دو هفته پیش علایم کووید ۱۹ را در خود مشاهده کرد، می‌گوید: «تازه الان دارم در نبرد با ویروس کرونا پیروز می‌شوم.»

«بعد از دچار شدن به نخستین علایم ویروس، بدنم حسابی خسته شده بود. تب، سرفه خشک و سردرد پایان نداشت. احساس خستگی دایمی داشتم.»

رینا که طی هشت سال حضور در لیورپول، ۳۹۶ بار برای این باشگاه بازی کرده است، می‌گوید که در وخیم‌ترین اوقات بیماری حتی نفس هم نمی‌توانست بکشد.

«دشوارترین لحظه زمانی بود که دیگر نمی‌توانستم نفس بکشم و ۲۵ دقیقه بدون اکسیژن سر کردم. بدترین لحظات زندگی‌ام بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«فقط وقتی حسابی ترسیدم، که متوجه شدم اکسیژن نمی‌رسد. انگار ناگهان گلویم بسته شده بود و ترسم تمامی نداشت. در نتیجه شش یا هشت روز اول را در بخش ویژه بودم.»

رینا اکنون در خانه‌ و در کنار خانواده  در حال استراحت است و در تکاپوی آماده شدن برای مسابقات لیگ برتر انگلستان است که ماه پیش به دلیل شیوع کرونا متوقف شد.

او می‌گوید: «الان فوتبال اولویت من نیست. راستش را بخواهید چندان برایم اهمیت ندارد. سلامتی آدم از هر چیزی مهم‌تر است.»

«وقتی همه چیز در بهترین شرایط باشد و خطری هیچ کس را تهدید نکند، از برگزاری مسابقات حمایت می‌کنم. در حال حاضر فوتبال در اولویت نیست. تمام نشدن لیگ امسال هم مهم نیست.»

© The Independent

بیشتر از ورزش