بحث بر سر«غیرضروری» بودن فروش تخم‌‌‌مرغ‌های عید پاک در بریتانیا

مقامات در خصوص اینکه فروشگاه‌ها چه اجناسی می‌توانند بفروشند، جزییاتی ارایه نکرده‌اند

بحث بین فروشگاه‌ها و پلیس در خصوص ضروری بودن یا نبودن فروش تخم‌مرغ‌های عیدپاک در بریتانیا ادامه دارد.
JOEL SAGET / AFP

 پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر این که مسئولان به صاحبان فروشگاه‌های عرضه‌کننده محصولات عید پاک گفته‌اند که این محصولات غیرضروری هستند، یک نهاد تجاری اعلام کرد که مغازه‌داران می‌توانند در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، تخم‌مرغ‌های عید پاک را به فروش برسانند. 

به گفته انجمن فروشگاه‌های خواروبارفروشی، پلیس و ماموران بهداشت طی دوران تعطیلی بر اثر انتشار ویروس، به برخی فروشگاه‌ها سر زده‌اند و به آنها گفته‌اند که تخم‌مرغ‌های عید پاک محصول ضروری به حساب نمی‌آید. 

این نهاد که نماینده بیش از ۳۰ هزار مغازه در سرتاسر بریتانیا است، می‌گوید که ماموران در اجرای قانون «زیاده مته به خشخاش گذاشته‌اند» و به اعضای خود توصیه کرد که می‌توانند به فروش محصولات مربوط به عید پاک ادامه دهند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جیمز لومن، رئیس انجمن فروشگاه‌های خواروبارفروشی، بریتانیا گفت:‌ «دولت تعیین کرده است که کدام‌یک از فروشگاه‌ها می‌توانند باز بمانند، و این قانون دربرگیرنده مغازه‌هایی مثل دکه‌های روزنامه‌فروشی و فروشگاه‌های عرضه‌کننده مشروبات الکلی می‌شود.» 

او گفت:‌ «دولت هیچ توضیحی درباره این که این فروشگاه‌ها چه محصولاتی را می‌توانند بفروشند، نداده است.» 

او افزود:‌ «در مواردی که ماموران به فروشگاه‌ها و مغازه‌ها در این زمینه اشکال وارد کرده‌اند، کارشان موجب سردرگمی شده و باعث شده است که مغازه‌داران در شلوغ‌ترین هفته‌های کاری‌شان دچار عدم تمرکز شوند و همزمان با وقتی که دولت تلاش می‌کند مراودات مردمی را به حداقل برساند، این تماس‌ها را افزایش داده است.» 

بنا به دستورالعمل راهنمای رسمی دولت، مشروب‌فروشی‌ها، سوپرمارکت‌ها، داروخانه‌ها و نیز روزنامه‌فروشی‌ها و دکه‌های کوچک می‌توانند در دوران همه‌گیری بیماری باز باشند. 

با این حال، جزئیات بیشتری درباره این که این فروشگاه اجازه فروش چه کالاهایی را دارند و کدام محصولات را نمی‌توانند عرضه کنند، ارائه نشده است.

 این در حالی است که هفته گذشته شمار مواردی که پلیس و ماموران، متهم به سختگیری بیش‌ از حد در روزهای شیوع بیماری شده‌اند، افزایش یافت. 

یک مامور پلیس در محله اجور در شمال‌غرب لندن، برای نانوایی که از گچ برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی میان مردم استفاده کرده بود، قبض جریمه صادر کرد و متهم به رفتار بی‌منطق شد. به دنبال درگرفتن بحث، این مامور پلیس سپس گفت که آن جریمه را لغو کرده است. 

روز یکشنبه، ماموران پلیس به علت ریختن رنگ سیاه در برکه موسوم به «بلو لاگون»‌ در باکستون برای جلوگیری از شنا کردن مردم، عملکرد پلیس دربی‌شایر زیر سوال رفت. 

چند روز پیش از آن، پلیس به دلیل استفاده از پهپاد در پارک ملی پیک دیستریکت و اجازه پیاده‌روی ندادن به مردم، به «عملکرد دایه‌وار در حین انجام وظیفه» متهم شد. 

بیشتر از زندگی