هواپیمای نظامی امارات ۷.۵ تن کمک‌های بشردوستانه را به ایران منتقل کرد

مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت: بدون پشتیبانی امارات نمی‌توانستیم این کار را انجام دهیم

روز دوشنبه ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) به عنوان بخشی از تلاش های خود برای مهار ویروس در حال ظهور کرونا "کووید-۱۹" ، با پشتیبانی امارات متحده عربی، تجهیزات پزشکی و تجهیزات لازم را در اختیار ایران قرار داد.

به گزارش اسکای‌نیوز عربی، امارات در زمینه پیشیبانی و کمک به انتقال این تجهیزات به ایران نقش بسیار موثری ایفا کرده است. 

بنابراین گزارش، یک هواپیمای نیروی هوایی امارات روز دوشنبه هفت و نیم تن تجهیزات و محصولات مورد‌ نیاز را  از دبی  به ایران منتقل کرد.

اسکای‌نیوز عربی می‌افزاید: این خدمات بشردوستانه  شامل صدها هزار دستکش ، ماسک‌های جراحی و تجهیزات مرتبط است که به حدود ۱۵ هزار نفر از پرسنل مراکز درمانی در ایران کمک می‌کند. 

این محموله شامل ابزارهای تشخیصی آزمایشگاهی است که برای آزمایش هزاران نفر استفاده خواهد شد و از تلاش‌ها برای کنترل ویروس پشتیبانی خواهد کرد.

سلطان آل شمسی ، معاون وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین المللی برای امور بین‌الملل ، در بیانیه‌ای گفت: «امارات متحده عربی با همکاری سازمان بهداشت جهانی و شهر بین المللی خدمات بشردوستانه دوبی که از مهمترین مراکز خدمات بشردوستانه در جهان است این وظیفه مهم را انجام می دهد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی افزود: «موقعیت جغرافیایی امارات متحده عربی اجازه دسترسی آسان به بیش از یکصد کشور جهان را می‌دهد که دو سوم جمعیت جهان را تحت پوشش قرار می دهد.»

ریچارد برنان ، مدیر عامل منطقه سازمان جهانی بهداشت در مدیترانه شرقی ، تأکید کرد که این سازمان بدون پشتیبانی امارات نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

او گفت: "ایران بیشترین تعداد عفونت ناشی از کروناویروس را در خاورمیانه گزارش کرده است و منابع پزشکی به آن کمک می کند تا ویروس را مهار کند."

برنان افزود: «این همکاری برای مقابله با این بحران بسیار مهم است و ما از حمایت امارات در این کار قدردانی می کنیم.»

گزارش‌های رسمی از ایران تعداد مبتلایان تا روز دوشنبه را یک هزار و ۵۰۱ نفر و تعداد قربانیان را ۶۶ نفر اعلام می‌کند. اما گزارش‌های غیر‌رسمی حاکی از آن است که دست‌کم ۱۸ هزار نفر در ایران به کروناویروس مبتلا هستند و بیش از ۴۰۰ نفر جان باخته‌اند. 

بیشتر از