ورود محموله سازمان بهداشت جهانی به ایران برای مقابله با کرونا

پیشنهاد پنج میلیون یورویی سه کشور اروپایی به ایران جهت مبارزه با کرونا

امروز مدیرکل سازمان بهداشت جهانی خبر داد در صفحه رسمی توئیتر خود خبر داد که یک فروند هواپیما حامل کمک های این سازمان برای مقابله با ویروس کرونا در ایران در تهران به زمین نشست. بنا به نوشته مدیرکل سازمان بهداشت جهانی در این هواپیما کارشناسان این سازمان نیز حضور داشتند.  

این هواپیما از مبدا امارات متحده عربی به تهران آمده است. 

محموله‌ای که این سازمان به تهران فرستاده است شامل «لوازم پزشکی» و هم‌چنین «تجهیزات حفاظتی» در برابر ویروس کروناست. 

تیمی که از سوی سازمان بهداشت جهانی به ایران آمده یک تیم شش نفره است و تجهیزات ارسالی این سازمان به ایران نیز ارزشی برابر با ۳۰۰ هزار دلار دارد. این تجهیزات به طور مشخص شامل «کیت‌های تشخیص ویروس کرونا، ماسک و دستگاه‌های تنفسی‌» است. 

ارسال این بسته‌های کمکی به ایران در حالی‌ست که رابرت بلنچارد، نماینده سازمان جهانی بهداشت پیش از این گفته بود که «درخواست‌ها برای تجهیزات مقابله با کرونا در جهان افزایش یافته و این سازمان با کمبود مواجه است».

پیش‌تر قرار بر این بود که ارسال بسته‌های کمکی پزشکی به ایران زودتر از این انجام گیرد که مساله «ممنوعیت پرواز» به ایران باعث تاخیر یک هفته‌ای در ارسال این کمک‌ها شده بود. 

از سوی دیگر سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه نیز با نوشتن بیانیه‌ای پیشنهاد کمک پنج میلیون یورویی به جمهوری اسلامی ایران را جهت مبارزه با ویروس کرونا مطرح کردند. 

این در حالی‌ست که در روزهای گذشته مقامات ایالات متحده آمریکا و در راس آن‌ها مایک پمپئو با اعلام اینکه «این کشور حاضر به کمک‌های پزشکی به ایران برای مقابله با ویروس کروناست» گفته بود که «کافی‌ست مقامات جمهوری اسلامی از آمریکا درخواست کمک کنند». 

در مقابل این ادعای وزیر خارجه آمریکا، امروز، دوشنبه ۱۲ اسفندماه، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی گفت که «ما در نیت آمریکایی‌ها همواره شک داشته و داریم و اگر آنها در این زمینه نیت خیر داشتند قبلا از هر اقدامی آن را رسانه‌ای نمی‌کردند و تبلیغات در مورد آن انجام نمی‌دادند و اهداف تبلیغاتی از این موضوع پیگیری نمی‌کردند». 

بر اساس آخرین آمار ابتلای قطعی ۱۵۰۱ نفر در ایران به ویروس کرونا ثابت شده و ۶۶ نفر نیز قربانی این ویروس شده‌اند.  آماری که بعد از چین بالاترین آمار قربانیان بر اثر ویروس کرونا در جهان است.

بیشتر از