استلا مک کارتنی لباس‌هایی سازگار با محیط زیست ارائه می‌دهد

کاهش مصرف گوشت و محصولات حیوانی در رژیم غذایی از اهداف مک کارتنی است

استلا مک کارتنی، با مشارکت جاناتان سفین فوئر، نویسنده کتاب‌های پرفروش، مجموعه لباس‌های موسوم به کپسول را که سازگار با محیط زیست است، ارائه داده است - Stella McCartney/ Reuters 

این مجموعه «ما هوا هستیم» نام دارد و با الهام از کتاب فوئر به همین نام خلق شده است که کاهش گوشت و محصولات حیوانی در رژیم غذایی را به عنوان راهی برای نجات کره زمین ترویج می‌کند.

استلا مک کارتنی که سال‌هاست گیاه‌خوار است و از دهه‌ها پیش حفظ محیط زیست و حمایت از حقوق حیوانات را در کانون فعالیتش برای تولید نام تجاری مد خود قرار داده است، پس از خواندن پیش‌نویس این کتاب، تشویق شد تا واژه‌های فوئر را از طریق مد زنده کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او برای جان بخشیدن به این رمان که تغییری مثبت را ترویج می‌کند، لباس‌های روزمره‌ای را با عباراتی از کتاب تزئین کرده است؛ مثلا در لباس‌های بافتنی و لوازم جانبی‌اش، از شعار «ما همه آزاد هستیم متفاوت زندگی کنیم» استفاده کرده است.

در تعدادی دیگر از لباس‌ها، پیام‌هایی دست‌نویس از فوئر که از اشعه‌های خورشید برآمده است، به چشم می‌خورد و روبان‌هایی نیز با پیام‌هایی منجوق‌دوزی شده دارد که آن را بر لباس‌هایی با دوخت‌ «سویل رو» انداخته است. همچنین، پلیورهای کشمیر را با چاپ کلمه SOS که پیشتر نیز در مجموعه پاییزه-زمستانه سال ۲۰۱۹ خود به کار برده بود، بازتولید کرده است.

برای حفظ تم محیط زیست دوستانه مجموعه کپسول، در تمامی لباس‌ها از پارچه‌های سازگار با محیط زیست، مانند پنبه و کتان طبیعی، استفاده شده است و از پارچه‌های زاید که از فرآیند تولید باقی مانده است، کشمیر ساخته است.

این «برند» لوکس، با انتشار عکس‌هایی بر روی اینستاگرام، از این مجموعه رونمایی کرد. البته عکس‌ها به شیوه‌ای متفاوت انداخته شده است.

عکس‌ها را «لی ویتیکر»، عکاس مستند، با همکاری «لی تریگ»، طراح، انداخته است و مانکن‌ها اهالی جزیره‌ای در ساحل کانادا هستند؛ جایی که مردمانش با کمترین امکانات زندگی می‌کنند.

این نام تجاری نوشته است: «عکس‌ها توسط @Lee_Whittaker انداخته شده و @Itrigg لباس‌ها را در جزیره‌ای کانادایی که ساکنانش با امکانات محدود زندگی می کنند و به این شیوه زندگی باور دارند، بر تن مدل ها پوشانده است. این مجموعه بر پایه سازگاری با محیط زیست خلق شده و تجلیلی از باورهای ما است.»

ویتیکر، در گفت‌وگو با مجله Another، این جزیره را «جنگلی که آب آن را احاطه کرده است و بزها در آن آزادانه می چرند» توصیف کرده است و گفته است که ساکنان انگشت‌شمار آنجا خودکفا هستند، به دنبال چیزی متفاوت با زندگی عادی می‌گردند، و با بهره‌گیری از انرژی خورشیدی غذای خود را تأمین می‌کنند.

طراحان معدودی در صنعت مد هستند که مانند مک کارتنی، سازگاری با محیط زیست را در کانون توجه خود قرار داده باشند.

در طول سال‌ها، این «برند» با بهره‌گیری از مواد نوین، از جمله «پوست بدون پوست»، چرم گیاهی و الیاف مصنوعی، نقش مهمی در حفاظت از جنگل‌ها ایفا کرده است.

این «برند» همچنین به تازگی سیستم نوینی برای مارک گذاشتن بر لباس‌ها به نام «کلورکر» (Clevercare) ارائه داده است که به مشتری یادآوری می‌کند هنگام شستن و نگهداری لباس‌ها، به محیط زیست توجه کنند.

کلکسیون کپسولی «ما هوا هستیم»، از امروز قابل تهیه است.

© The Independent

بیشتر از زندگی