رقص و شادی زیر آفتاب شهر؛ رژه عید پاک در خیابان پنجم نیویورک

خاستگاه رژه عید پاک به اواخر دهه ۱۸۰۰ بازمی‌گردد؛ زمانی که نیویورکی‌های ثروتمند پس از شرکت در مراسم عید پاک در کلیساهای مجاور، در خیابان پنجم گردش می‌کردند

گروهی از شرکت‌کنندگان رژه عید پاک در خیابان پنجم نیویورک-instagram/Fifth Avenue

خیابان پنجم نیویورک روز یکشنبه ۳۱ مارس ۲۰۲۴ نیز مثل هر سال، میزبان جمعیت بی‌شماری بود که برای جشن گرفتن عید پاک آنجا جمع شده بودند.

رژه عید پاک در طول این خیابان نمادین نیویورک یک رویداد سالانه محبوب است که مردم محلی و بازدیدکنندگان را گرد هم جمع می‌کند تا یکشنبه عید پاک‌ را، روزی که مسیحیان معتقدند عیسی مسیح پس از به صلیب کشیده شدن، دوباره زنده شد و برخاست، جشن بگیرند.

این سنت که قدمت آن به اواسط قرن نوزدهم بازمی‌گردد، با نمایش ثروت و مد آغاز و در طول سا‌ل‌ها به منظره‌ای پرجنب‌وجوش از خلاقیت، گردهمایی و جشن بهاری تبدیل شد؛ زمانی که نیویورکی‌های ثروتمند پس از شرکت در مراسم عید پاک در کلیساهای مجاور، در خیابان پنجم گردش می‌کردند. با گذشت زمان، این پیاده‌روی به یک رسم فراگیر تبدیل شد و مردم از هر طبقه‌ای از شرکت در آن استقبال کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از محبوب‌ترین جنبه‌های رژه عید پاک، نمایش خیره‌کننده لبا‌س‌ها و سبک‌های مردم است. شرکت‌کنندگان همه تلاش خود را به کار می‌بندند تا در این عصر یکشنبه خاص بهترین باشند. بسیاری از آن‌ها کلاه‌های بزرگ و پرکاری روی سر می‌گذارند که با انواع گل و روبان و سایر نمادهای جشن تزیین شده‌اند. سبک‌هایی الهام گرفته‌ از مجموعه‌های کلاسیک تا لباس‌هایی خلاقانه و عجیب و غریب که رژه روز عید پاک خیابان پنجم نیویورک را به جشنی برای چشم‌ها و نمایشی از رنگ و سبک تبدیل می‌کند.

بخش جدایی‌ناپذیر تجربه رژه عید پاک موسیقی است. شرکت‌کنندگان در طول مسیر می‌توانند انواع اجراهای زنده از گروه‌های موسیقی جاز تا گروه‌های کر گاسپل (کر مذهبی) را که به نشاط فضای این رویداد می‌افزایند، بشنوند و از آن‌ها لذت ببرند.

فراتر از مد و موسیقی، رژه عید پاک غرق سنت و انواع رویدادها است. از مسابقات سالانه کلاه‌های رنگارنگ و عجیب عید پاک گرفته تا عبور ماشین‌های عتیقه و کالسکه‌هایی که با اسب حرکت می‌کنند، برای همه سلیقه‌ها چیزی وجود دارد. خانواده‌ها در طول مسیر رژه جمع می‌شوند و در حالی که از مناظر و اجرای سنت‌های قدیمی‌ لذت می‌برند، با هم خوش‌وبش می‌کنند.

رژه عید پاک زیر آفتاب درخشانی که بر خیابان پنجم می‌تابد و شمیم شکوفه‌های بهاری که فضا را با عطر شیرینشان پر می‌کنند، یادآور زیبایی و سرزندگی است که مردم را از هر طبقه‌ای گرد هم می‌آورد.

بیشتر از زندگی