همه چیز درباره باشکوه‌ترین مهمانی سال هندوستان

راهنمای ۹ صفحه‌ای درباره سبک جشن برای مهمان‌ها آماده شده بود

هندوستان با فرهنگ و تاریخی غنی، سرشار از آداب‌‌ورسوم مختلف و رنگارنگ است. در چند روز گذشته، خانواده موکش امبانی، ثروتمندترین مرد هندوستان، مشغول جشن و شادی و برگزاری مراسم پیش از ازدواج پسرشان بودند. هر یک از این جشن‌ها با سبک و شیوه‌ای برگرفته از سنت‌های هندی و آیین هندو برگزار شد که این خانواده به آن معتقدند.

شمار زیادی از افراد مشهور، ثروتمند و صاحب‌نفوذ دنیا که با این خانواده تماس و ارتباط دارند، آن‌ها را در این جشن و شادی همراهی کردند. بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، امبانی با ثروت خالص ۱۱۱ میلیارد دلار،  ثروتمندترین فرد آسیا و یازدهمین فرد ثروتمند جهان است.

به گزارش اینسایدر، کارت‌های دعوت این مراسم، همچنین شامل گونه‌ای دفترچه راهنمای ۹ صفحه‌ای درباره سبک و محتوای جشن بود تا مهمان‌ها متناسب با حال‌وهوای جشن و سنت‌های هندی، برای حضور در آن تدارک ببینند. افزون بر آن، چندین آرایشگر و دستیاران آن‌ها نیز برای کمک به مهمان‌ها در محل‌ اقامت آنان حاضر بودند.

در دعوت موکش آمبانی و همسرش نیتا آمده است: «با قلب‌هایی سرشار از شادی و هیجان، شما را به جشن‌های پیش از ازدواج آنانت و رادیکا دعوت می‌کنیم. مشتاقانه منتظریم شاهد حضور شما در کنار خود باشیم تا در شادی، عشق و خنده ما سهیم باشید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ایشا، خواهر داماد، ۲۰۱۸ در مراسمی ۱۰۰ میلیون دلاری شامل اجرای بیانسه، ازدواج کرد. می‌شد پیشی‌بینی‌ کرد که این مراسم هم باشکوه هرچه تمام‌تر برگزار شود.

 خانواده موکش آمبانی  که به آیین هندو و ساناتا دهارما (Sanatana dharma) باور دارند، سه سبک اصلی برای هر روز از این ماراتن سه‌روزه تعیین کرده بودند.

آمبانی و عروس آینده‌اش چهارشنبه، ۲۸ فوریه، میزبان مهمانی شام ۵۱ هزارنفری با حضور افراد محلی در روستای جوگواد در نزدیکی شهر ریلاینس در جامناگر بودند. این خانواده از دیرباز در مناسبت‌های فرخنده خانوادگی، ساکنان محلی را هم در جشن خود شریک می‌کنند. پس ‌از آن، جشن‌های سه‌روزه یک تا سوم مارس آغاز شد.

پس از رسیدن مهمان‌ها، از جمله آمیتاب باچان و شاهرخ خان، ستاره‌های بالیوود، مارک زاکربرگ و همسرش، خانواده سلطنتی بوتان، ایوانکا ترامپ و هیلاری کلینتون، جشن‌های خصوصی‌تر آغاز شد.

 در نخستین روز، مراسم «کوکتل پارتی»‌ با نام «عصرانه در سرزمین ماندگار» (Everland) برگزار شد.

در روز دوم، مهمانان برای «پیاده‌روی در حیات‌وحش» به مرکز نجات حیوانات رفتند که سبک لباس آن «تب جنگل» بود؛ همراه با توصیه‌های ایمنی، مانند پوشیدن «کفش راحت».

از مهمان‌ها خواسته شده بود که در مراسم‌های شبانه لباس‌های هندی «خیره‌کننده» بپوشند. روز پایانی، مهمانان بعدازظهر را «در محاصره شگفتی‌های طبیعت» گذراندند.

مهمان‌ها از یکی از پروژه‌های داماد آینده که شامل پناهگاهی برای بیش از ۲۰۰ فیل، ۳۰۰ گربه‌سان و ۱۲۰ خزنده نجات‌یافته از دست قاچاقچیان حیوانات است، نیز دیدن کردند. او می‌خواهد بزرگ‌ترین باغ‌وحش و مرکز نجات حیوانات دنیا را در هندوستان بسازد.

مهمانی آخر، هشتکشار، مراسمی باشکوه و سلطنتی بود که «میراث هند» را گرامی می‌داشت.

در حاشیه مراسم‌های رسمی، مهمان‌ها فرصت داشتند که در برنامه‌های جانبی شرکت، یا با یکدیگر معاشرت کنند. در این اوقات هم آن‌ها با انتخاب لباس، جواهرات و پوشش‌های مطابق سبک و محتوای جشن، سلیقه خود و احترام به میزبان را به نمایش گذاشتند.

یکی از به‌یادماندنی‌ترین ساعات این جشن، اجرای ریانا بود. این خواننده مشهور با پای ‌برهنه و لباس سبز لیمویی و صورتی روی صحنه رفت و ۱۹ ترانه برای حضار اجرا کرد.

گزارش‌های تاییدنشده حاکی است که او بین شش تا ۹ میلیون دلار دستمزد دریافت کرده است.

به گزارش تایمز، آمبانی اوایل دهه ۲۰ زندگی‌ به دلیل کاهش وزن چشمگیر ۱۰۸ کیلوگرمی در طول ۱۸ ماه با کمک یک مربی تناسب‌اندام مشهور، ورزش سخت و اغذیه کم‌کالری، کانون توجه گسترده بود. با این‌ حال، بیماری آسم و نیاز به درمان استروئیدی باعث شد که وزن او بار دیگر افزایش یابد.

بیشتر از زندگی