همسر اول ابوبکر بغدادی: داعشی‌ها «عقده زن» داشتند

اسما فوزی محمد، نسبت به صحت روایت داعش در مورد مرگ کایلا مولر، شهروند آمریکایی ابراز تردید کرد

اسما فوزی محمد الکبیسی، همسر اول ابوبکر بغدادی، سرکرده کشته شده داعش، در مصاحبه با العربیه وقایعی را در مورد گروه تروریستی داعش افشا کرد. همسر اول ابوبکر بغدادی در این گفتگو نسبت به صحت روایت داعش در مورد مرگ کایلا مولر، شهروند آمریکایی ابراز تردید کرد.

کایلا مولر، امدادگر آمریکایی و اهل ایالت آریزونا در اوت ۲۰۱۳ در شهر حلب سوریه به اسارت داعش درآمد. داعش مرگ مولر را در فوریه ۲۰۱۵ اعلام کرده بود. این گروه مدعی بود که مولر در حمله هوایی کشته شده است.

در مصاحبه‌ای که روز پنجشنبه پخش شد، اسما فوزی محمد که در حال حاضر در بازداشت مقامات عراقی به‌سر می‌برد، گفت که او تنها یک بار با مولر ملاقات کرد و فهمید که مولر یکی از برده‌های ابوبکر بغدادی است.

اسما فوزی محمد گفت که او هیچ اطلاعی در مورد شرایط مربوط به برخورد مولر با بغدادی و در مورد مرگ او ندارد. با این حال، بر اساس چندین گزارش، مولر بارها مورد تجاوز بغدادی قرار گرفته است.

به گزارش العربیه، واشینگتن در اکتبر ۲۰۱۹ اعلام کرد نیروهای آمریکایی، بغدادی را در عملیاتی در شمال غرب سوریه، حدود پنج سال پس از اعلام «خلافت اسلامی»  کشته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیروهای تحت حمایت آمریکا در سال ۲۰۱۷ داعش را در عراق و دو سال بعد در سوریه شکست دادند. اما بقایای این گروه به حمله‌هایی محدودتر علیه غیرنظامیان و نیروهای امنیتی در هر دو کشور ادامه می‌دهند.

اسما فوزی محمد می‌گوید که بغدادی و دیگر رهبران این گروه «عقده زن» داشتند. او که در سال ۱۹۹۹ با بغدادی ازدواج کرد، گفت که بغدادی بیش از ۱۰ زن ایزدی را به عنوان برده داشت و افزود که بغدادی در مقطعی با یک دختر ۱۳ ساله نیز ازدواج کرده بود.

به گفته همسر اول ابوبکر بغدادی، پس از اینکه داعش بر مناطق وسیعی در سوریه و عراق تسلط یافت، بغدادی به شکل فزاینده‌ای «متکبر» شد و انتظار داشت که در جامعه جهانی به رسمیت شناخته شود. اسما فوزی محمد می‌گوید که بغدادی می‌خواست گروه تحت فرمانش کنترل اروپا را نیز به‌‌دست بگیرد.

بیشتر از جهان