ماشاریپوف ۱.۵ میلیون دلاری در استقلال؛ هم‌بازی رونالدو آبی‌پوش شد

پس از رافائل سیلوا، وینگر ازبکستانی دومین خرید استقلال در نیم‌فصل زمستانی محسوب می‌شود

جلال‌الدین ماشاریپوف، بازیکن جدید تیم استقلال تهران-وب‌سایت باشگاه استقلال

باشگاه استقلال تهران روز یکشنبه ۱۵ بهمن اعلام کرد که با جلال‌الدین ماشاریپوف، کاپیتان تیم ملی ازبکستان قراردادی ۱.۵ ساله منعقد کرده است و او به‌زودی به جمع شاگردان جواد نکونام می‌پیوندد.

سرمربی استقلال هفته گذشته در اعتراض به عدم جذب بازیکنان مورد نیاز خود از سوی مدیرعامل باشگاه، اردوی ازپیش تعیین‌شده در کشور امارات را لغو و اعلام کرده بود که بیش از اردوی خارج ایران، نیازمند جذب بازیکنان جدید جهت حضور قدرتمندتر در ادامه لیگ برتر فوتبال ایران است.

وینگر ۳۰ ساله و ۱۷۲ سانتیمتری، شنبه شب در دیدار تیم ملی ازبکستان مقابل قطر در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا که پس از تساوی به ضربات پنالتی‌ کشید، پنالتی آخر را به وسط دروازه و میان دستان مشعل برشام کوبید تا نقش مهمی در حذف ازبک‌ها از جام ملت‌های آسیا داشته باشد.

اما این هافبک تهاجمی چپ‌پا که از زمان حضور علیرضا منصوریان روی نیمکت آبی‌ها، زمزمه انتقالش به استقلال مطرح بوده، تاکنون ۶۱ بازی برای تیم ملی ازبکستان انجام داده، ۱۲ گل ملی ثبت کرده و از مهره‌های ثابت، باکیفیت و تاثیرگذار این تیم در سال‌های اخیر محسوب می‌شود.

ماشاریپوف که مدتی در تیم النصر، همبازی کریستیانو رونالدو، فوق‌ستاره پرتغالی این باشگاه عربستانی بوده، امروز پس از انتشار رسمی خبر عقد قراردادش با استقلال، با استقبال چشم‌گیر هواداران تیم پرطرفدار تهرانی در شبکه‌های مجازی مواجه شد و تعداد دنبال‌کنندگان صفحه اینستاگرام او در طول یک ساعت با افزایش ۱۰۰ هزار نفری مواجه شد.

مدیران باشگاه استقلال تهران هنوز مبلغ پرداختی برای جذب ماشاریپوف را اعلام نکرده‌اند، اما سایت جهانی ترانسفرمارکت که ارزش حدودی بازیکنان فوتبال در جهان را اعلام می‌کند، مبلغ ۱.۵ میلیون یورویی را برای ارزش هافبک تهاجمی تیم ملی ازبکستان اعلام کرد.

ماشاریپوف فوتبال خود را از رده‌های پایه تیم پاختاکور ازبکستان آغاز کرد و پس از دوره کوتاهی که در لوکوموتیو تاشکند گذراند، مجددا به پاختاکور بازگشت و درخشید. او سپس راهی النصر عربستان شد و در ادامه یک دوره کوتاه را در شباب الاهلی امارات گذارند، اما دوباره به زردپوشان ریاض پیوست. ماشاریپوف در این مدت ۴۵ بار پیراهن النصر عربستان را به تن کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این وینگر گلزن، همچنین تابستان امسال به پانسرایکوس پیوست، اما پس از گذشت ۶ ماه و در روزهای گذشته، قرارداد خود را با تیم یونانی فسخ کرد تا تبدیل به بازیکنی آزاد شود. ماشاریپوف شب گذشته و تنها چند ساعت پس از ازدست دادن پنالتی سرنوشت‌ساز مقابل قطر، قرارداد موقت خود را با علی خطیر و استقلالی‌ها به مدت ۱.۵ سال امضا کرد.

سازمان لیگ فدراسیون فوتبال ایران امروز اعلام کرد که دو دیدار استقلال با مس رفسنجان و پرسپولیس با نفت‌وگاز گچساران در جام حذفی، به دلیل حضور چند بازیکن استقلالی و پرسپولیسی در ترکیب تیم ملی ایران، به تاریخ ۲۰ بهمن موکول شده است تا بدین ترتیب، جواد نکونام از فرصت به‌وجود آمده برای هماهنگی بیشتر وینگر ازبکستانی با تفکرات تاکتیکی‌اش خوشحال باشد.

خرید ماشاریپوف، می‌تواند کمک زیادی به بخش تهاجمی استقلال در نیم‌فصل دوم لیگ برتر ایران کند. این این باشگاه در بیانیه امروزش اعلام کرد که جلال‌الدین ماشاریپوف در ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده برای شرکت در آزمون پزشکی و عقد قرارداد نهایی، راهی تهران می‌شود.

بیشتر از فوتبال