ادعای فرمانده نیروی دریایی سپاه: ناو هواپیمابر آمریکایی از دستورهای ما تمکین کرد و راهی جنوب خلیج فارس شد 

سنتکام: ناوگروه آیزنهاور در دوره حضور در آب‌های خلیج فارس به گشت‌زنی برای اطمینان از آزادی و امنیت دریانوردی در آب‌های بین‌المللی ادامه می‌دهد

علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران- عکس از تسنیم

علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مدعی شد که ناو هواپیمابر آیزنهاور هنگام ورود به خلیج فارس، پس از مواجهه با شناورهای سپاه پاسداران و پاسخ دادن به تمام پرسش‌‌های نیروی دریایی سپاه، از دستورهای سپاه تمکین کرده و به سرعت راهی جنوب خلیج فارس شده است.

سنتکام، فرماندهی مرکزی ایالات متحده، شامگاه یکشنبه، ۲۶ نوامبر (۵ آذر)، اعلام کرد که ناو هواپیمابر دوایت آیزنهاور با عبور از تنگه هرمز وارد خلیج فارس شده ‌است. سنتکام هیچ گزارشی از مواجهه یا تماس و برخورد با نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران منتشر نکرده است.

بر اساس بیانیه فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، این ناوگروه پس از عبور از تنگه هرمز در ادامه حمایت از ماموریت‌های فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه وارد خلیج فارس شده است.

سنتکام اعلام کرد که این ناوگروه در دوره حضور در آب‌های خلیج فارس به گشت‌زنی برای اطمینان از آزادی و امنیت دریانوردی در آب‌های بین‌المللی ادامه می‌دهد.

ناو هواپیمابر آیزنهاور به موشک هدایت‌شونده مجهز است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: «در پی ورود تازه ناو هواپیمابر آمریکا به خلیج فارس، با پهپادهایمان ‌‌بالای سر آن‌ها بودیم و به آن‌ها اخطار دادیم که بالگردشان باید بنشیند و تاکید کردند که بالای سر ناو خودمان هستیم.»

تنگسیری در ادامه گفت: «به دستورات ما تمکین کردند؛ ما از همه تحرکات آنان فیلم و عکس داریم و این بار که وارد شدند، نسبت به بار قبل تمکین بسیار بیشتر و همکاری داشتند.»

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: «آمریکایی‌ها وقتی در خلیج فارس قرار می‌گیرند، خودشان می‌دانند که در یک کیسه‌ای قرار گرفته‌اند که دهانه کیسه (تنگه هرمز) دست ما‌ است و کاملا در تیررس موشک‌ها و امکانات ما هستند.» ‌

ارتش آمریکا هنوز به این اظهارات واکنش نشان نداده است.

ناو هواپیمابر آیزنهاور که در روزهای گذشته در دریای سرخ مستقر شده بود، در چند روز گذشته به سوی خلیج فارس حرکت کرد و روز یکشنبه با عبور از تنگه هرمز وارد خلیج فارس شد.

علاوه بر حضور ناو آیزنهاور در خلیج فارس، ناو هواپیمابر جرالد فورد هم در شرق دریای مدیترانه حضور دارد.

بیشتر از جهان