اصابت موشک ایرانی به نزدیکی ناو آمریکایی در اقیانوس هند

فاکس‌نیوز می‌گوید دست‌کم یک فروند از موشک‌های بالستیک ایرانی در ۱۰۰مایلی ناو نیمیتز فرود آمده

ناو آمریکایی نیمیتز در آب‌های اقیانوس هند - عکس از اعتمادآنلاین

شبکه فاکس‌نیوز  به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده است که «دست‌کم یک فروند از موشک‌های بالستیک شلیک شده در جریان رزمایش موشکی ایران در ۱۰۰ مایلی ناو هواپیمابر یو‌اس‌اس نیمیتز و ناوگروه همراه آن در اقیانوس هند فرود آمده و منفجر شده است».

دیروز، شنبه ۲۶ دی‌ماه بود که خبرگزاری‌های رسمی ایران از  مرحله دوم و نهایی رزمایش پیامبر اعظم ۱۵ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر دادند. رزمایشی که از روز جمعه در منطقه عمومی کویر مرکزی ایران شروع شده بود و صبح شنبه با اجرای عملیات راهبردی موشک‌های بالستیک دوربرد ضد ناو به انجام رسید.

در این مرحله از رزمایش موشک‌های بالستیک دوربرد کلاس‌های متنوع از فاصله ۱۸۰۰ کیلومتری اهداف منظور رزمایش در شمال اقیانوس هند را با موفقیت مورد اصابت قرار داده و منهدم کردند.

حالا یکی از این مقامات آمریکایی به فاکس نیوز گفته که «ما از قبل انتظار شلیک موشک [به آب‌های نزدیک نیمیتز] را داشتیم، اما نگرانی ما این بود که ایران قصد دارد موشک را در چه فاصله‌ای فرود بیاورد».

براساس گزارش فاکس‌نیوز «ماهواره‌های جاسوسی آمریکا شلیک موشک از خاک ایران را رصد کرده‌اند». با این حال در گزارش فاکس‌نیوز آمده است که «مشخص نیست که آیا رادارهای ناوچه‌های موشک‌اندازی که ناو هواپیمابر نیمیتز را اسکورت می‌کنند، توانسته‌اند موشک‌های ایرانی را رصد کنند یا خیر.»

خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران هم گزارش فاکس‌نیوز را منتشر کرده است.

تنش‌ها میان ایران و آمریکا در ماه‌های گذشته و هم‌زمان با  سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی باردیگر اوج گرفت. مقامات نظامی جمهوری اسلامی در ایران، بارها از «انتقام سخت» سخن گفتند هرچند که در این ایام بیشترین تنش‌ها میان مقامات دو کشور در کلام و به شکل رجزخوانی بوده است.   

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ناو جنگی نیمیتز سال ۱۹۷۲ به آب انداخته شد. این ناو در جریان عملیات «پنجه عقاب» برای آزاد کردن گروگان‌های سفارت آمریکا در تهران، نقش‌آفرینی کرده بود.  ناوی که مجهز به ۲ راکتور هسته‌ای است.

رزمایش پیامبر اعظم ۱۵ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله رزمایش‌های سالیانه سپاه است.