نشست ويژه ران دسنتیس با قانون‌گذاران فلوریدا با هدف تحریم‌های شدید‌تر علیه ایران

منتقدان دسنتیس این نشست را اقدامی «نمادین» در راستای کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری او ارزیابی می‌کنند

ران دسنتیس، فرماندار فلوریدا و نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در نیوهمپشایرــJoseph Prezioso / AFP

قانون‌گذاران فلوریدا در نشستی به پیشنهاد ران دسنتیس، فرماندار فلوریدا و نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، گرد‌ هم می‌آیند تا درباره تحریم‌های بیشتر علیه ایران گفت‌وگو کنند.

به گزارش اکسیوس، این نشست چهارروزه دوشنبه ۶ نوامبر (۱۵ آبان) در ساختمان کنگره آغاز می‌شود و هدف از آن بحث و تبادل نظر درباره اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه ایران و تاکید مجدد بر حمایت از اسرائیل پس از حمله غافلگیرانه ماه گذشته حماس اعلام شد.

این نشست ویژه پیش از مناظره نامزدهای جمهوری‌خواه در روز چهارشنبه در میامی آغاز می‌شود و فرصتی در اختیار دسنتیس قرار می‌دهد تا اعتبار سیاست خارجی‌اش را تقویت کند. چرا که انتقاد او از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین در جنگ با روسیه حساسیت برخی‌ جمهوری‌خواهان را برانگیخته است.

گفته می‌شود دسنتیس به دنبال آن است تا اطمینان حاصل کند فلوریدا با شرکت‌های همسو با ایران که می‌توانند به نوبه خود از حماس و سایر گروه‌های «تروریستی» حمایت مالی کنند، معامله نمی‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرماندار فلوریدا پیش‌تر، در فراخوانی خطاب به قانون‌گذاران این ایالت نوشته بود: «به دنبال جنایات وحشتناکی که حماس، گروه تروریستی تحت‌حمایت ایران، علیه اسرائیل مرتکب شد، من از قانون‌گذاران فلوریدا می‌خواهم به‌سرعت عمل کنند تا اطمینان حاصل شود که دولت ما یک پنی به دولت تروریستی ایران ارسال نمی‌کند.»

در این فراخوان با تاکید بر افزایش تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی آمده است: «فلوریدا نباید در تامین مالی تروریسم دولتی علیه اسرائیل، متحد بزرگ آمریکا، شریک باشد.»

منتقدان دسنتیس اقدام فرماندار فلوریدا با هدف محدودیت‌های بیشتر بر مبادلات اقتصادی ایران را تلاشی «نمادین» در راستای کارزار انتخاباتی او ارزیابی می‌کنند. زیرا به گفته برخی قانون‌گذاران، فلوریدا از سال ۲۰۰۸ موسسات ایالتی و محلی را از تجارت با شرکت‌های مرتبط با ایران منع کرده است.

نیکی فرید، رهبر حزب دموکرات فلوریدا، نیز اقدام دسنتیس را یک «نمایش‌ سیاسی» توصیف کرد که هدفش جدی جلوه دادن فرماندار فلوریدا است. آکسیوس به نقل از نیکی فرید نوشت: «دولت فدرال نزدیک به ۵۰ سال است که تحریم‌های جدی علیه ایران اعمال کرده است.»