«کوکتل ریمل»؛ ترفند جدید برای بلندتر و حجیم‌تر کردن مژه‌ها

با تکنیک «کوکتل ریمل» می‌توان به یک ترکیب شخصی‌سازی‌شده از بلندی و حجم مورد نظر برای مژه‌ها دست یافت

اگر می‌خواهید مژه‌ها را بلندتر کنید، باید به دنبال ریمل‌هایی با فرمول مرطوب‌تر باشید-Canva

ریمل به‌عنوان آخرین بخش آرایش چشم، باید آن را برجسته کند. ریمل‌ها برای بلندتر، مشخص‌، فر و حجیم‌تر شدن مژه‌ها طراحی شده‌اند، اما اینکه انتظار داشته باشیم هر کدام از ریمل‌های موجود در بازار همه این کارها را انجام بدهند، احتمالا توقع زیادی است. به همین دلیل است که ترفندی در رسانه اجتماعی تیک‌تاک به راه افتاده است تا با استفاده از چند ریمل به آرایش چشم مطلوب رسید. این تکنیک که «کوکتل ریمل» نام دارد، راهی برای بهره‌مندی از مزایای ریمل‌های مختلف و آرایش کامل مژه‌ها است.

وب‌سایت سی‌ان‌ان، با چند آرایشگر در این باره صحبت کرده است تا حداقل موارد لازم برای اجرای این تکنیک را دریابد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کوکتل ریمل چیست؟

امیلی گری، آرایشگر مشهور و سفیر آرایشی و بهداشتی کاتریس، می‌گوید که «کوکتل ریمل» به معنی استفاده از چند ریمل با کارکردهای مختلف برای ایجاد مژه‌هایی چند بعدی و زیبا است.

با توجه به اینکه برخی از ریمل‌ها برای بلندتر کردن مژه‌ها طراحی شدند و برخی دیگر حجم مژه‌ها را بیشتر می‌کنند و آن‌ها را پرتر نشان می‌هند، دلیلی ندارد که ما فقط یکی از آن‌ها را استفاده کنیم. با تکنیک «کوکتل ریمل» با لایه لایه زدن این ریمل‌ها می‌توان به یک ترکیب شخصی‌سازی‌شده از بلندی و حجم مورد نظر برای مژه‌ها دست یافت.

برای امتحان کردن تکنیک «کوکتل ریمل» چه باید بکنیم؟

دو عامل اصلی برای انتخاب ریمل، برای استفاده با یکدیگر وجود دارد: برس و مدل محصول.

کلودیا بتانکور، هنرمند آرایشگر و از اعضای لیگ حرفه‌ای لورآل، معتقد است که نقش برس‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت، زیرا آن‌ها می‌توانند تفاوت بزرگی ایجاد کنند. او توضیح می‌دهد که برس‌های متراکم و الیافی مواد بیشتری روی مژه‌ها قرار می‌دهند و باعث حجیم‌تر شدن آن‌ها می‌شوند، در حالی که برس‌های کوتاه‌تری که فواصل منظمی دارند، مژه‌ها را بلندتر و از هم جدا می‌کنند.

علاوه بر این، آرایشگران می‌گویند که ریمل‌های حجم‌دهنده به‌دلیل موادی مانند موم زنبور عسل، ضخیم‌تر و مومی‌ترند، که باعث می‌شوند مژه پرتر دیده شده و بیشتر رو به بالا باقی بمانند. اگر می‌خواهید مژه‌ها را بلندتر کنید، باید به دنبال ریمل‌هایی با فرمول مرطوب‌تر باشید. این مدل‌ها کمتر مژه‌ها را به یکدیگر می‌چسبانند و ظاهر جداشده‌ای دارند که به برجسته شدن چشم کمک می‌کند.

یک راه آسان برای داشتن مژه‌‌هایی خوش‌فرم، حجیم و بلند‌تر، ترکیب این دو مدل ریمل است. به گفته نیدیا فیگوئروآ، هنرمند آرایشگر، به جای استفاده از دو ریمل با فرمول یکسان، با استفاده یک ریمل بلندکننده با ریمل حجم‌دهنده، یک کوکتل عالی خواهیم داشت. به این ترتیب، به حداکثر پتانسیل مژه‌ها دست می‌یابیم.

ادوارد کروز، هنرمند آرایشگر، برای اینکه دو ریملی که روی یکدیگر استفاده می‌شوند به خوبی مژه‌ها را آرایش کنند، به نکته مهمی اشاره می‌کند. او می‌گوید: «صرف‌ نظر از فرمول محصول یا برس آن، از یک شانه یا جداکننده مژه برای دستیابی به بهترین نتیجه استفاده کنید.» به عقیده او، بعد از هر لایه ریمل زدن و در آخر کار، یک بار با این برس جداکننده آن‌ها را شانه کنید تا مژه‌های به‌هم‌چسبیده از هم جدا شوند و با فری زیبا به داشتن ظاهر «چشم باز» کمک کنند.

علاوه بر این، او می‌گوید هنگام آرایش کردن ریمل را در جیبم می‌گذارم تا کمی گرم‌تر شود. به این ترتیب، مایع آن کمی گرم‌ شده و راحت‌تر روی مژه پخش می‌شود.

بیشتر از زندگی